KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

une filière de recrutement

Dutch translation: aanwervingskanaal /recruteringskanaal


18:44 Mar 20, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general) / business
French term or phrase: une filière de recrutement
L'autre "filière" de recrutement d'une secrétaire est celle proposée par les cabinets de recrutement.
chacha
Dutch translation:aanwervingskanaal /recruteringskanaal
Explanation:
vb.:

"Zo worden wervings- en selectiekantoren bedreigd door uitzendkantoren, die steeds meer als rekruteringskanaal worden ingeschakeld."

"• Aanwervingskanaal
Geen tijd voor (dure) advertenties en selectieprocedures? BIK stuurt u een uitzendkracht die u in de praktijk kunt uittesten."

Succes!

Serge L.

Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aanwervingskanaal /recruteringskanaalSerge L
4een ander hiërarchisch recruteringssysteemCamel
4 -1netwerkLinda Ferwerda
4 -1een andere manier voor het werven van een ...
Tea Fledderus


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
een andere manier voor het werven van een ...


Explanation:
je hebt het over het werven van personeel

Tea Fledderus
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Camel: 'manier' zegt niet zo veel
3 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
netwerk


Explanation:
Een ander "netwerk" dat je kan aanwenden om een secretaresse te werven...

Ook in het NL kun je het tussen aanhalingstekens zetten, waardoor het woord te gebruiken is.


Linda Ferwerda
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Camel: netwerk geeft hier niet weer dat het gaat om een traditioneel voorziene wijze van handelen
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aanwervingskanaal /recruteringskanaal


Explanation:
vb.:

"Zo worden wervings- en selectiekantoren bedreigd door uitzendkantoren, die steeds meer als rekruteringskanaal worden ingeschakeld."

"• Aanwervingskanaal
Geen tijd voor (dure) advertenties en selectieprocedures? BIK stuurt u een uitzendkracht die u in de praktijk kunt uittesten."

Succes!

Serge L.




    Reference: http://www.belspo.be/belspo/ostc/act_scien/fedra/res/ssd804_...
    Reference: http://www.bikinterim.be/actnl.htm
Serge L
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman: had er nog nooit van gehoord maar sluit het nauwst aan bij wat hier bedoeld is denk ik.
1 hr
  -> Het is soms lastig om al die newspeak bij te houden...

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een ander hiërarchisch recruteringssysteem


Explanation:
of "volgens de geldende normen bepaalde procedure tot......."

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch