KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

double rattachement

Dutch translation: het tegelijkertijd hiërarchisch ressorteren onder twee verantwoordelijken


13:49 Jul 8, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
French term or phrase: double rattachement
Sluit aan bij mijn vorige vraag. Ik vermoed dat "matricé" een typo is voor "matriciel".

Lien hiérarchique matricé: *double rattachement* d’un responsable fonctionnel d’une Entité ou d’une Branche d’une part à son responsable hiérarchique opérationnel et d’autre part au responsable hiérarchique fonctionnel de niveau supérieur.
Erik Boers
Belgium
Dutch translation:het tegelijkertijd hiërarchisch ressorteren onder twee verantwoordelijken
Explanation:
Is in het NL moeilijk in twee woorden weer te geven; matrix-structuur; er is dan sprake van dubbele rapportagelijnen
Selected response from:

CZ-Taal
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2het tegelijkertijd hiërarchisch ressorteren onder twee verantwoordelijken
CZ-Taal
3dubbele rapporteringslijnen
TMJS


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dubbele rapporteringslijnen


Explanation:
Dubbele rapporteringslijnen van een medewerker die zowel onder een operationele als een functionele baas ressorteert (of rapporteert aan).


    Reference: http://books.google.com.tr/books?id=1RGXU2TNNrYC&pg=PA49&lpg...
    Reference: http://www.vma-be.org/file?fle=248
TMJS
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNMR: rapporteren aan is niet helemaal hetzelfde als ressorteren onder
32 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
het tegelijkertijd hiërarchisch ressorteren onder twee verantwoordelijken


Explanation:
Is in het NL moeilijk in twee woorden weer te geven; matrix-structuur; er is dan sprake van dubbele rapportagelijnen

CZ-Taal
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: eens met "ressorteren", maar "hiërarchisch ressorteren" is dubbel-op; "verantwoordelijke" is Vlaams
23 mins

agree  Egmont
42 mins