KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

démarques connues et inconnues

Dutch translation: omzetverlies op goederen met bekende of onbekende oorzaak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:démarques connues et inconnues
Dutch translation:omzetverlies op goederen met bekende of onbekende oorzaak
Entered by: Nelleke van der Palen

09:29 Feb 24, 2009
French to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / vente
French term or phrase: démarques connues et inconnues
DEMARQUES CONNUES :
Il s’agit de la casse et du vol, des pertes marchandises suite à des problèmes qualité et des pertes marchandises suite aux grêves.
DEMARQUES INCONNUES :
Il s’agit de la différence entre le stock comptable et le stock physique lors d’un inventaire
ann huwaert
omzetverlies op goederen met bekende of onbekende oorzaak
Explanation:
Het werkwoord demarquer betekent: afprijzen. In de financiële administratie wordt dit woord ook gebruikt voor het aangeven van financiëel verlies of omzetverlies op goederen door productbeschadiging of diefstal (bekende oorzaak) of voorraadverschillen of verdwijning (onbekende oorzaak)van producten
Selected response from:

Nelleke van der Palen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5omzetverlies op goederen met bekende of onbekende oorzaak
Nelleke van der Palen
3schade met bekende of onbekende oorzaak
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schade met bekende of onbekende oorzaak


Explanation:
Dit lijkt de betekenis te zijn op grond van de gegeven context.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

3 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
omzetverlies op goederen met bekende of onbekende oorzaak


Explanation:
Het werkwoord demarquer betekent: afprijzen. In de financiële administratie wordt dit woord ook gebruikt voor het aangeven van financiëel verlies of omzetverlies op goederen door productbeschadiging of diefstal (bekende oorzaak) of voorraadverschillen of verdwijning (onbekende oorzaak)van producten

Example sentence(s):
  • Perte occasionnée par la disparition ou la destruction de produits dans un point de vente
  • ensemble de pertes de produits ou de chiffres d\'affaires d\'une entreprise

    Reference: http://www.e-marketing.fr/Glossaire/ConsultGlossaire.asp?ID_...
    Reference: http://www2.ac-lyon.fr/enseigne/ecogestion/sitelep/academie/...
Nelleke van der Palen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4