KudoZ home » French to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

fongistique

Dutch translation: schimmelwerend


18:28 Aug 4, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng
French term or phrase: fongistique
Spectre : Microbiologiquement stable (bactériostatique et fongistique selon la Pharmacopée Européenne, Vème édition)

Vraag aan de kenner: bestaat fungistisch? Volgens de klant is het geen typefout. Ik dacht zelf aan fungistatisch. Alvast bedankt!
Annette van der Lei
Spain
Dutch translation:schimmelwerend
Explanation:
Waarom niet gewoon schimmelwerend? Maar als je toch een technische term wilt gebruiken: Ik ken in het Nederlands alleen fungistatisch als vertaling voor het Franse fongistique.
Selected response from:

Paul Peeraerts
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2schimmelwerend
Paul Peeraerts
3schimmelgroeiremmend (fungistatisch) of schimmeldodend (fungicide).daniele toren


Discussion entries: 4





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
schimmelwerend


Explanation:
Waarom niet gewoon schimmelwerend? Maar als je toch een technische term wilt gebruiken: Ik ken in het Nederlands alleen fungistatisch als vertaling voor het Franse fongistique.

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: ik zou voor fungistatisch gaan: is iets ruimer dan alleen schimmels.
5 mins

agree  Tea Fledderus: ik ben het eens met Leo
11 mins

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schimmelgroeiremmend (fungistatisch) of schimmeldodend (fungicide).


Explanation:
Kijk op de site hieronder


    Reference: http://www.cm.be/nl/100/uwgezondheid/uwgezondheid/iedereen/s...
daniele toren
Native speaker of: French