KudoZ home » French to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

attendre dans l'ombre

Dutch translation: zich koest houden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:attendre dans l'ombre
Dutch translation:zich koest houden
Entered by: Katrien De Clercq

13:00 Apr 3, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Ondertiteling
French term or phrase: attendre dans l'ombre
In de ondertiteling van een film gaat het over een man wiens vrouw werd verkracht door edelmannen. "Je savais que c'étaient des nobles qui avaient violé ma femme. Maintenant ils sont ministres. J'ai attendu dans l'ombre. Mais ce pays ignore la justice." In het Engels is dit : "I've stood back and waited, but there is no justice in this country". Vertaal je dit gewoon als "ik heb lang gewacht"?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Katrien
Katrien De Clercq
koest houden
Explanation:
Letterlijk betekent het volgens Van Dale op de achtergrond blijven, teruggetrokken leven. Misschien iets met koest houden of afwachten?
Selected response from:

ilse van haneghem
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ik heb me teruggetrokken en afgewacht
Roel Verschueren
4heb lijdzaam staan wachten
Sherefedin MUSTAFA
3 +1koest houdenilse van haneghem


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
koest houden


Explanation:
Letterlijk betekent het volgens Van Dale op de achtergrond blijven, teruggetrokken leven. Misschien iets met koest houden of afwachten?

ilse van haneghem
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Hij heeft afgewacht tot het recht zijn loop zou nemen, maar hij is nu moe van het wachten.
3 mins

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
heb lijdzaam staan wachten


Explanation:
...

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
attendre dans l\'ombre
ik heb me teruggetrokken en afgewacht


Explanation:
sluit ook meer bij het Engels aan

Roel Verschueren
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16