KudoZ home » French to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

judéité

Dutch translation: joodse identiteit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:judéité
Dutch translation:joodse identiteit
Entered by: Katrien De Clercq

10:56 Apr 8, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Ondertiteling
French term or phrase: judéité
"On crée un cercle de personnes qui ont un souci commun, qui est la transmission et une forme de pérénnité d'une judéité ou du Judaïsme, sans que cela passe par la pratique religieuse qui deviendrait le dénominateur commun."

Alvast bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
joodse identiteit
Explanation:
...het in een langdurende vorm doorgeven van de joodse identiteit of van het Jodendom...
Zoiets? Of misschien 'hun joodszijn'?
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1joodse identiteit
Jan Willem van Dormolen
3joodsheid
Olli Leroy
3joods zijn
Wouter van Kampen


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
joodse identiteit


Explanation:
...het in een langdurende vorm doorgeven van de joodse identiteit of van het Jodendom...
Zoiets? Of misschien 'hun joodszijn'?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem: hun joodszijn klinkt ook niet slecht
19 hrs
  -> Dank je wel.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
joods zijn


Explanation:
Dat is wat zwakker dan een joodse identiteit. Ook de joden die niet naar de Synagogue gingen, geen of nauwelijks meer Joodse gebruiken practiseerden, die eigenlijk door andere Joden niet meer als Jood werden erkend, hoorden er opeens bij, enkel en alleen omdat ze als Jood bij de burgelijke stand stonden geregistreerd.

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
joodsheid


Explanation:
.

Olli Leroy
Other
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch