KudoZ home » French to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

manger le râtelier

Dutch translation: van twee wallen eten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:manger le râtelier
Dutch translation:van twee wallen eten
Entered by: Katrien De Clercq

08:45 Apr 10, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Ondertiteling
French term or phrase: manger le râtelier
"Et Hanan Ashrawi qui a une tête toujours, tu crois qu'elle va manger le râtelier, elle commence à danser."

Iemand enig idee wat dit wil zeggen???

Alvast bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
van twee wallen eten
Explanation:
Robert : manger à tous les râteliers = tirer profit de toutes les situations

zegt men ook niet " van alle walletjes eten " ,

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-04-10 12:52:14 GMT)
--------------------------------------------------

Mijn Van Dale zegt : van twee wallen eten ...
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
Aangezien jullie beiden min of meer hetzelfde antwoord hebben gegeven, heb ik gekozen voor diegene die het eerst was. Dit lijkt mij het eerlijkst!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3van twee wallen etenjozef-jan markey
3van twee walletjes eten
Roel Verschueren


Discussion entries: 3





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
van twee walletjes eten


Explanation:
manger au râtelier betekent "op iemands kosten leven", "van twee walletjes eten", in het Engels: "run with the hare and hunt with the hounds"
Eigenlijk betekent het parasiteren, uit ieders 'ruif' eten. In de context van de film had ik graag iets meer conversatielijnen en zou het interessant zijn te weten wie "elle" is.

Roel Verschueren
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Ik wil je ook hartelijk bedanken voor je bijdrage, Roel!


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
van twee wallen eten


Explanation:
Robert : manger à tous les râteliers = tirer profit de toutes les situations

zegt men ook niet " van alle walletjes eten " ,

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-04-10 12:52:14 GMT)
--------------------------------------------------

Mijn Van Dale zegt : van twee wallen eten ...

jozef-jan markey
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Aangezien jullie beiden min of meer hetzelfde antwoord hebben gegeven, heb ik gekozen voor diegene die het eerst was. Dit lijkt mij het eerlijkst!