KudoZ home » French to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

urgence

Dutch translation: Attentie!


14:49 Sep 3, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Politieserie
French term or phrase: urgence
Weet iemand wat ze bij ons in een politieserie in het volgende geval zouden roepen: "Urgence: ils roulent comme des fous"en "Urgence: fusillade!". Context: oproep over de radio tegen politieauto's die een auto achtervolgen.
Vast bedankt,
Ilse
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:Attentie!
Explanation:
Klinkt minder dringend maar is wel gebruikelijker in een politiecontext denk ik.

Selected response from:

Ide Verhelst
Belgium
Grading comment
Dankjewel, Ide en natuurlijk ook de rest voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Attentie!
Ide Verhelst
4spoedElène Klaren
3(dringende) oproep!xxxNMR


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spoed


Explanation:
- of noodoproep of noodgeval of spoedoproep, maar dat lijken me in dit geval allemaal teveel letters. SOS is het kortste wat ik kan verzinnen.
- of Prio1, maar of de kijkers dat snappen...

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2008-09-03 15:31:03 GMT)
--------------------------------------------------

PS Gefeliciteerd met je 2 miljoenste vraag! Heb je een prijs gewonnen???

Elène Klaren
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Is dat zo? Niks van gehoord of gemerkt!


16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Attentie!


Explanation:
Klinkt minder dringend maar is wel gebruikelijker in een politiecontext denk ik.



Ide Verhelst
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dankjewel, Ide en natuurlijk ook de rest voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers
28 mins

agree  Déesse
6 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(dringende) oproep!


Explanation:
*

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch