KudoZ home » French to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

basse et haute lumière

Dutch translation: schaduwen en hoge lichten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:basse et haute lumière
Dutch translation:schaduwen en hoge lichten
Entered by: kalkje

13:56 Jan 30, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Cinema, Film, TV, Drama / videocamera's
French term or phrase: basse et haute lumière
Ik vond wel een definitie van beide termen:
Le terme haute lumière représente les zones les plus claires de l'image
Le terme basse lumière représente les zones les plus foncées de l'image. Une zone de basse lumière peut être une ombre.
maar ik kom niet op de juiste term hiervoor in het NL!
kalkje
schaduwen en hoge lichten
Explanation:
Gaat dit over beeldbewerkingssoftware? Dan zijn dit de termen. Rechtstreeks uit PaintShop Pro gehaald. (er tussenin zitten nog de middentonen)
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1schaduwen en hoge lichten
Jan Willem van Dormolen
3donkeren en lichte (waarden/partijen)
Marianne Knijff


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
schaduwen en hoge lichten


Explanation:
Gaat dit over beeldbewerkingssoftware? Dan zijn dit de termen. Rechtstreeks uit PaintShop Pro gehaald. (er tussenin zitten nog de middentonen)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
18 hrs
  -> Dank je wel.

2 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
donkeren en lichte (waarden/partijen)


Explanation:
Als het gaat om de belichting van foto's, zoals te zien is op een histogram bijvoorbeeld, dan zou je ook gewoon de woorden 'donker' en 'licht' kunnen gebruiken, in combinatie met het woord 'waarde' of 'partij' of zelf 'deel' of 'gedeelte'.


Example sentence(s):
  • "Er zijn maar weinig pixels in de lichte waarden en veel in de donkere waarden..."
Marianne Knijff
France
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4