KudoZ home » French to Dutch » Computers: Software

logiciel d'acquisition vidéo

Dutch translation: een software voor video-opname / een stuurprogramma / driver voor video-opname


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:logiciel d'acquisition vidéo
Dutch translation:een software voor video-opname / een stuurprogramma / driver voor video-opname
Entered by: JEvicente

15:54 Mar 26, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
French term or phrase: logiciel d'acquisition vidéo
Een videocamera:

Pour une connexion PC, celui-ci doit être muni d'une carte IEE 1394 et d'un logiciel d'acquisition vidéo.

Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
een software voor video-opname / een stuurprogramma / driver voor video-opname
Explanation:
Daarnet verkeerd ingevoerd. Dit antwoord lijkt me correcter.
Selected response from:

JEvicente
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3een software voor video-opname / een stuurprogramma / driver voor video-opnameJEvicente
4videobewerkingsprogrammaMSchumm
3videoconversiesoftware
Gerard de Noord


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
videobewerkingsprogramma


Explanation:
Om video's te kunnen bekijken op een pc moet je een videokaart (carte) hebben en een computerprogramma om videobestanden te bewerken/bekijken.

MSchumm
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Ik heb daar mijn twijfels over. Ik dacht dat ook, maar als je met Google naar de term zoekt, blijkt er een verschil te zijn tussen software waarmee je kan monteren en bewerken en die "logiciel d'acquisition vidéo". Bovendien staat er "acquisition", wat eerder slaat op "verzamelen" en toch niet op "bewerken".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  JEvicente: zie mijn antwoord aub
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
logiciel d\'acquisition vidéo
een software voor video-opname / een stuurprogramma / driver voor video-opname


Explanation:
Daarnet verkeerd ingevoerd. Dit antwoord lijkt me correcter.

JEvicente
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: opname ^= capture inderdaad
7 hrs
  -> Thanks y'all

agree  Jan Willem van Dormolen: programma voor video-opname (in jargon meestal video capture genoemd)
9 hrs
  -> Thanks y'all

agree  Erik Boers: software zonder lidwoord
17 hrs
  -> Thanks y'all

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
videoconversiesoftware


Explanation:
Je zult hier weinig hits voor vinden, omdat men in deze branche nogal huiverig is voor lange woorden. Je beschrijft waarschijnlijk een camera die analoog opneemt. De analoge gegevens moeten worden gedigitaliseerd om ze op de pc te kunnen bewerken.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2007-03-27 07:32:36 GMT)
--------------------------------------------------

Maak er bij nader inzien toch maar "video capture software" van. http://209.85.129.104/search?q=cache:vrtpk9lmG60J:cgi.benl.e...

Gerard de Noord
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Gerard, het gaat wel degelijk om een digitale camera, dus ik denk dat zoiets als stuurprogramma toch beter is dan?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wouter van Kampen: ik denk dat je strict genomen gelijk hebt maar deze sofware heet meestal "video capture software"
6 hrs