KudoZ home » French to Dutch » Computers (general)

pilotes

Dutch translation: stuurprogramma's


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pilotes
Dutch translation:stuurprogramma's

17:17 Jun 15, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Computers (general)
French term or phrase: pilotes
Installation complète: pilotes et configuration Internet
Dans le cas où il s'agit de votre première installation de xxx. Vous allez alors installer les pilotes et faire la configuration de la liaison Internet de votre xxx.
Silvy Codde
stuurprogramma's
Explanation:
Ik gebruik altijd 'stuurprogramma' tenzij de klant specifiek om 'driver' vraagt en dat gebeurt bijna nooit.
Microsoft gebruikt het bv. ook.
Selected response from:

Jacki
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5stuurprogramma's
Jacki
4driveredith1


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
driver


Explanation:
Drivers zijn stuurprogramma's, maar in het Nederlands wordt meestal het Engelse 'driver' gebruikt.

edith1
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in HebrewHebrew

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
1 hr

disagree  Jan Willem van Dormolen: In het Nederlands wordt (zoals je zelf al zegt!) het woord 'stuurprogramma' gebruikt
15 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
stuurprogramma's


Explanation:
Ik gebruik altijd 'stuurprogramma' tenzij de klant specifiek om 'driver' vraagt en dat gebeurt bijna nooit.
Microsoft gebruikt het bv. ook.

Jacki
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno: gelijk heb je, waarom Engels gebruiken als er een Nederlandse vertaling voor bestaat ;-)
19 mins

agree  Tea Fledderus
1 hr

agree  Leo te Braake | dutCHem
1 hr

agree  Joris Bogaert
2 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Zo is dat.
15 hrs