KudoZ home » French to Dutch » Computers (general)

flashage

Dutch translation: prepress (hier)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:flashage
Dutch translation:prepress (hier)
Entered by: Tineke Pockelé

14:18 Aug 11, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / QuarkXPress
French term or phrase: flashage
Opsomming van vaardigheden uit een opleidingscatalogus - dit lijstje hoort bij een cursus QuarkXPress:
- créer une bibliothèque, y insérer des objets, en exporter des objets sur une page, enregistrer et fermer une bibliothèque;
- vérifier les polices avant l’impression, les images et rassembler les informations pour le flashage;
- comprendre d’utilité d’un fichier PDF, paramétrer la création des fichiers PDF, exporter un fichier Xpress au format PDF, gérer les options PDF.

Hoe kan ik hier die 'flashage' vertalen? Gewoon 'flashage' laten staan? 'Prepress'?
Help!
Tineke Pockelé
Belgium
prepress fase
Explanation:
meestal laat men flashage staan en anders kiezen voor prepress fase
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
De andere voorstellen zullen ook correct zijn, maar in deze context komt 'prepress' het dichtst in de buurt, denk ik. Merci à tous!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4prepress fase
Mariette van Heteren
3belichtingErik Boers
3het maken van een kleurgescheiden uitdraai
Gerard de Noord


Discussion entries: 5





  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prepress fase


Explanation:
meestal laat men flashage staan en anders kiezen voor prepress fase


    Reference: http://www.bobex.be/bobex/control/home_printing?language=nl&...
Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
De andere voorstellen zullen ook correct zijn, maar in deze context komt 'prepress' het dichtst in de buurt, denk ik. Merci à tous!

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het maken van een kleurgescheiden uitdraai


Explanation:
Waarbij in het midden wordt gelaten of het om een kleurgescheiden film of een kleurgescheiden bestand gaat.


    Reference: http://fr.wikipedia.org/wiki/Flashage
Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

2 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
belichting


Explanation:
Een onderdeel van de prepress. Een flasheuse is een belichter.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days20 hrs (2006-08-14 10:59:20 GMT)
--------------------------------------------------

Meer precies: plaatbelichting (rechtstreekse belichting op de drukplaat ipv op film zoals vroeger).

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch