KudoZ home » French to Dutch » Computers (general)

mise en veille

Dutch translation: in stand-by zetten


09:27 Jul 3, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Computers (general) / Computing
French term or phrase: mise en veille
Geen context.
Staat in lijst met termen die op het scherm verschijnen.
Simone Michels
Belgium
Dutch translation:in stand-by zetten
Explanation:
en veille = stand-by modus
(woordenlijst voor informatica)
Selected response from:

Philip Coucke
Grading comment
Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. Ik wilde u ook nog bedanken voor het antwoord op de term Phase en aval/en amont.

Met vriendelijke groet,
simone

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2stand-by
Monic Lammers
5in stand-by zetten (evt. sluimerstand)
Ellie Lormans
5in stand-by zettenPhilip Coucke


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
in stand-by zetten


Explanation:
en veille = stand-by modus
(woordenlijst voor informatica)

Philip Coucke
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. Ik wilde u ook nog bedanken voor het antwoord op de term Phase en aval/en amont.

Met vriendelijke groet,
simone

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
stand-by


Explanation:
is een soort slaapstand. Bij computers spreken we over stand-by.

Monic Lammers
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
1 min

agree  Inez Falleyn
7 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
in stand-by zetten (evt. sluimerstand)


Explanation:
mise en veille betekent dat je computer, televisie e.d. in stand-by zet. Je kunt het ook "sluimerstand" noemen als je Engelse termen wilt vermijden. Stand-by is meest gangbaar.

Ellie Lormans
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch