KudoZ home » French to Dutch » Construction / Civil Engineering

peinture mal réticulée

Dutch translation: slecht dekkende/hechtende verflaag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:peinture mal réticulée
Dutch translation:slecht dekkende/hechtende verflaag
Entered by: avantix

09:17 Feb 22, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Construction / Civil Engineering / verf - peinture
French term or phrase: peinture mal réticulée
Goeiemorgen
heeft iemand een idee wat voor verf dit zou kunnen zijn?
alvast bedankt
Petra
Petra Van Caneghem
slecht dekkende verf(laag)
Explanation:
als een verflaag niet goed dekt, ziet het er vaak een beetje uit als een zeefpatroon, bijv. op een wat ruwe ondergrond krijg je allemaal puntjes (een soort "zeef"effect) waardoor de onderlaag nog zichtbaar is.
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
ik denk dat dit het best gebruikt kan worden
bedankt voor de hulp allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1verf waarbij de bruggen niet correct gevormd zijnEveline Rerren
4slecht dekkende verf(laag)
avantix
1een ideerodi


Discussion entries: 6





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
een idee


Explanation:
slecht gekruiste verf, slecht kruiselings aangebrachte verf

om het beste resultaat te hebben moet verf kruiselings aangebracht worden ( dekvermogen verhogen) en dan afgerold worden

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2006-02-22 09:29:49 GMT)
--------------------------------------------------

Gronden van staal

Het gelijkmatig aanbrengen van corrosiewerende grondverf op alle ijzer- en staalwerken, nadat deze van roest, vuil en vet zijn ontdaan, waarbij, indien meer dan één laag wordt aangebracht, dit aanbrengen kruiselings geschiedt.



rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 14

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slecht dekkende verf(laag)


Explanation:
als een verflaag niet goed dekt, ziet het er vaak een beetje uit als een zeefpatroon, bijv. op een wat ruwe ondergrond krijg je allemaal puntjes (een soort "zeef"effect) waardoor de onderlaag nog zichtbaar is.

avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 23
Grading comment
ik denk dat dit het best gebruikt kan worden
bedankt voor de hulp allemaal!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
verf waarbij de bruggen niet correct gevormd zijn


Explanation:
réticulation is een chemisch procédé om rubber, harsen, plastics, vernis etc. sterker te maken door een soort netwerkstructuur tussen de moleculen tot stand te brengen. In het EN "crosslinking", in het NL nogal onelegant "met brugvorming".

Eveline Rerren
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: inderdaad
4 hrs