KudoZ home » French to Dutch » Cosmetics, Beauty

suites d'interventions dermatologiques

Dutch translation: gevolgen van dermatologische behandelingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:suites d'interventions dermatologiques
Dutch translation:gevolgen van dermatologische behandelingen
Entered by: jozef-jan markey

08:47 Mar 6, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / facial care
French term or phrase: suites d'interventions dermatologiques
Suites d'interventions dermatologiques : suivre les conseils de votre dermatologue.

Altérations épidermiques : irritations cutanées, dartres, gerçures, suites d'interventions dermatologiques.

Beste collega's,

Ik vertaal deze teksten normaal gesproken altijd vanuit het Engels, maar er was deze keer geen Engelse versie beschikbaar. Frans was ooit nog mijn tweede taal op de vertaalopleiding, maar met deze constructie weet ik me even geen raad. Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Suzanne Deveson
Netherlands
gevolgen van dermatologische behandelingen
Explanation:
het gaat om een opsomming van "altérations" (veranderingen in negatieve zin) van de huid : huiduitslag, kloven en...gevolgen van dermatologische behandelingen (in de zin van : te wijten aan, ten gevolge van...).
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
Hartelijk bedankt voor jullie hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3gevolgen van dermatologische behandelingenjozef-jan markey
3verdere dermatologische behandelingen
isabelle lemahieu


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verdere dermatologische behandelingen


Explanation:
behandelingen of ingrepen

isabelle lemahieu
Spain
Works in field
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gevolgen van dermatologische behandelingen


Explanation:
het gaat om een opsomming van "altérations" (veranderingen in negatieve zin) van de huid : huiduitslag, kloven en...gevolgen van dermatologische behandelingen (in de zin van : te wijten aan, ten gevolge van...).

jozef-jan markey
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Notes to answerer
Asker: In dat geval is het misschien te vertalen met 'na dermatologische behandelingen'. Dat kan op beide plaatsen worden ingevuld.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR
4 mins

disagree  MOTS: nee, ik zou niet 'na dermatologische behandelingen' zetten maar eerder gevolgen in de zin van consequenties. Ze hebben het echt over littekens en rare plekken en dat soort dingen.
2 hrs