KudoZ home » French to Dutch » Cosmetics, Beauty

fondante

Dutch translation: smeuïg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:fondante
Dutch translation:smeuïg
Entered by: Katrien De Clercq

09:23 Mar 22, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / Productbeschrijving
French term or phrase: fondante
Dit komt uit een beschrijving van een verzorgingsproduct. "De texture riche et fondante, ce véritable baume de soin est une alliance inédite d'ingrédients d'origine naturelle bienfaisants pour la peau."

Kan je hier "smeuïge textuur" van maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Katrien
Katrien De Clercq
soepele textuur
Explanation:
smeuïge of soepele textuur

http://www.voyagesvoyages.be/assets/stijl/65/preview.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-03-22 09:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

Deze niet-vette handcrème met een soepele textuur hydrateert, voedt en voorkomt zichtbare tekens van ouderdom terwijl de nagels versterkt worden. Ook wordt het overmatig transpireren van de ...
http://www.beautycentre-renaissance.nl/Shop/catalog/index.ph...

De soepele textuur, die direkt door de huid wordt opgenomen, maakt dit produkt ideaal voor het ... Dit in tegenstelling tot de meeste cellulaire cosmetica
www.beaute.trilogic.nl/Beaute/Behandel.htm

In verscheidene huidkleurnuances en heeft een zacht en soepele textuur. Na het opbrengen verdampt de olie en dit zorgt voor een lang aanhoudende dekkracht. Door de potloodvorm is een nauwkeurige correctie mogelijk. Ook geschikt voor een dunne en/of gevoelige huid. Huidoneffenheden, zoals littekens en rode vlekken, kunnen ideaal afgedekt worden.
http://cosinta.nl/?mod=prod&overview=yes&PHPSESSID=034b9ef60...

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-22 09:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

Door de soepele textuur en de lekkere geur van de gel ben ik zelfs een beetje ...
www.goedgevoel.be/rss/artikelen.php
Selected response from:

Kobe Vander Beken
Peru
Grading comment
Bedankt, Kobe!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2soepele textuur
Kobe Vander Beken
5smeuïge
Anneken
4smeltendNadjezda Heymans


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
soepele textuur


Explanation:
smeuïge of soepele textuur

http://www.voyagesvoyages.be/assets/stijl/65/preview.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-03-22 09:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

Deze niet-vette handcrème met een soepele textuur hydrateert, voedt en voorkomt zichtbare tekens van ouderdom terwijl de nagels versterkt worden. Ook wordt het overmatig transpireren van de ...
http://www.beautycentre-renaissance.nl/Shop/catalog/index.ph...

De soepele textuur, die direkt door de huid wordt opgenomen, maakt dit produkt ideaal voor het ... Dit in tegenstelling tot de meeste cellulaire cosmetica
www.beaute.trilogic.nl/Beaute/Behandel.htm

In verscheidene huidkleurnuances en heeft een zacht en soepele textuur. Na het opbrengen verdampt de olie en dit zorgt voor een lang aanhoudende dekkracht. Door de potloodvorm is een nauwkeurige correctie mogelijk. Ook geschikt voor een dunne en/of gevoelige huid. Huidoneffenheden, zoals littekens en rode vlekken, kunnen ideaal afgedekt worden.
http://cosinta.nl/?mod=prod&overview=yes&PHPSESSID=034b9ef60...

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-22 09:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

Door de soepele textuur en de lekkere geur van de gel ben ik zelfs een beetje ...
www.goedgevoel.be/rss/artikelen.php

Kobe Vander Beken
Peru
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Kobe!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus: ik ga ook voor soepele textuur
2 hrs
  -> Dank je Tea

agree  ilse van haneghem
7 hrs
  -> bedankt Ilse

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smeltend


Explanation:
Een rijke en smeltende textuur (deze verzorgingsbalsem/crème smelt als ware op de huid)

Nadjezda Heymans
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
smeuïge


Explanation:
Een 'smeuïge structuur' is geloof ik de meest gebruikte formule.

Hopelijk heb je er wat aan!
Veel succes,

Ann


Example sentence(s):
  • Baume de Nuit Iris is een Baume voor de rijpe huid met een weldadige en smeuïge textuur.
  • Zodra u deze foundation aanbrengt, hydrateert de smeuïge textuur uw huid zodat ze soepel en levendig wordt terwijl de stretchbestanddelen de gelaatstrekken ...

    Reference: http://www.beautycentre-renaissance.nl/Shop/catalog/index.ph...
    www.ccbparis.be/_nl/_be/makeup/index_prod.aspx?prdcode=P20699&CatCode=F0_05%5EF1_05_15%5EF2_05_15_03 - 136k -
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch