KudoZ home » French to Dutch » Cosmetics, Beauty

Plasticien

Dutch translation: niet vertalen


14:34 Mar 9, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Cosmetics, Beauty
French term or phrase: Plasticien
Audace technologique sans précédent, XXX innove encore et lance XXX, la première ligne de soins qui agit comme un «plasticien» pour remodeler, re-sculpter, regalber sur mesure les zones du visage en perte de fermeté.
Nadjezda Heymans
Dutch translation:niet vertalen
Explanation:
die als een "beeldhouwer" uw gezicht hermodelleert, enz???
beetje eng spulletje dan...
ik zou de hele vergelijking eruit laten, want de zin kan heel goed zonder. Of je zegt "artiest" of "kunstenaar". Het is een plastisch chirurg als je brontekst Canadees is, denk ik.
Selected response from:

Elène Klaren
Grading comment
Dank je.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3plastisch chirurg
bernadette schumer
4 +1plastisch chirurgSerge L
4 +1plastish chirurgKarina Vermeylen
3 +1niet vertalenElène Klaren
4plastisch chirurgElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
plastisch chirurg


Explanation:
-

bernadette schumer
Luxembourg
Native speaker of: French
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Vandenborn
26 mins

agree  Els Immegeers
39 mins

agree  Elisabeth Toda-v.Galen: natuurlijk, het gekozen antwoord laat m'n mond open vallen :-)
18 hrs
  -> je bent niet de enige ;-)

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plastish chirurg


Explanation:
plasticien = médecin spécialisé dans la chirurgie plastique

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2004-03-09 14:37:46 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry , plastisch

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Toda-v.Galen
18 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plastisch chirurg


Explanation:
lijkt me...

"... Samenstelling: Dr. G. Mullie, plastisch chirurg, coördinator van het schisisteam. ... le
Dr Fryns (chirurgien maxillo-facial, plasticien, et licencié en sciences ... "

succes,

Serge L.


    Reference: http://users.skynet.be/AFLAPA/aflapa%20news%20on%20line
Serge L
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Toda-v.Galen
18 hrs
  -> Bedankt Elisabeth!

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plastisch chirurg


Explanation:
Er zijn 3 definities voor plasticien maar de enige die hier op slaat is de chirurg

chirurgien plastique et esthétique, traitement cicatrices ...
... reconnu compétent par le Collège français de chirurgie plastique et esthétique. ... L'examen
effectué par le chirurgien plasticien tient compte de tous les ...
www.cem.fr/cemhtml/_private/interven.htm

Le Dr Faivre - Chirurgien plastique et esthétique : son parcourt ...
... de façon exclusive en chirurgie plastique reconstructrice et ... Diplômé de microchirurgie Chirurgien des hôpitaux ... facial – Congrès du jeune plasticien 2002. ...
www.jmfaivre-chiresthetique.com/cv.html

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
niet vertalen


Explanation:
die als een "beeldhouwer" uw gezicht hermodelleert, enz???
beetje eng spulletje dan...
ik zou de hele vergelijking eruit laten, want de zin kan heel goed zonder. Of je zegt "artiest" of "kunstenaar". Het is een plastisch chirurg als je brontekst Canadees is, denk ik.

Elène Klaren
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dank je.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: de zin kan inderdaad heel goed zonder, de uitleg staat erachter
17 mins

agree  Linda Ferwerda
26 mins

disagree  Elisabeth Toda-v.Galen: Plasticien is wel degelijk Frans uit Frankrijk. en wat heeft een beeldhouwer met re-sculpter te maken ?? De Franse zin heeft het echt over een chirurg, die je dus niet nodig hebt omdat deze creme hetzelfde bereikt.
18 hrs
  -> een "artiste plasticien" is een beeldhouwer, ik had het niet over sculpter