KudoZ home » French to Dutch » Cosmetics, Beauty

la vente au public

Dutch translation: de verkoop in de winkel(s)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:la vente au public
Dutch translation:de verkoop in de winkel(s)
Entered by: Anthony Michils

14:30 Feb 16, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
French term or phrase: la vente au public
Présentoir d'animation de 8
XXXX assortis destinés à
la vente au public.

Gaat over een brochure van haarföhnen
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
verkoop in de winkel(s)
Explanation:
I.t.t. verkoop in de groothandel.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2005-02-16 15:07:12 GMT)
--------------------------------------------------

Of \'winkelverkoop vs. groothandelverkoop\'
Selected response from:

Anthony Michils
Grading comment
Ik heb voor deze gekozen. In een kapperszaak heb je vaak ook een "winkel gedeelte" waar je shampoo en zo kunt kopen. Het leek me het meest logisch.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1verkoop aan de consument(en)xxxNicolette Ri
4 +1verkoop in de winkel(s)
Anthony Michils
3verkoop aan het grote publiek
Gerda Rijsselaere
3(bestemd voor) winkelverkoop
Joris Bogaert


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(bestemd voor) winkelverkoop


Explanation:
Dit lijkt mij de juiste term


    Reference: http://www.humana.nl/product.htm
Joris Bogaert
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verkoop in de winkel(s)


Explanation:
I.t.t. verkoop in de groothandel.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2005-02-16 15:07:12 GMT)
--------------------------------------------------

Of \'winkelverkoop vs. groothandelverkoop\'

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb voor deze gekozen. In een kapperszaak heb je vaak ook een "winkel gedeelte" waar je shampoo en zo kunt kopen. Het leek me het meest logisch.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Spilliaert
6 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verkoop aan de consument(en)


Explanation:
hoeft niet speciaal in de winkel te zijn, misschien ook voor kapperszaak of schoonheidsinstituut.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 57 mins (2005-02-16 16:27:43 GMT)
--------------------------------------------------

vs. professionele verkoop (alleen voor kappers), een heel ander productgamma dus

xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 103

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annette van der Lei
11 mins

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verkoop aan het grote publiek


Explanation:
.

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12