KudoZ home » French to Dutch » Electronics / Elect Eng

détecteurs à variation d'ionisation

Dutch translation: ionische detectoren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:détecteurs à variation d'ionisation
Dutch translation:ionische detectoren
Entered by: jozef-jan markey

17:05 Feb 4, 2009
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / détecteurs de fumées
French term or phrase: détecteurs à variation d'ionisation
Les détecteurs à variation d'ionisation (= en voie d'interdiction), par rapport aux détecteurs optiques de fumées (=le futur)
ann huwaert
ionische detectoren
Explanation:
of ook "ionisatie rookmelder" of "ionisatie rookdetector"
De meeste courante benaming is wel IONISCHE (ROOK)DETECTOR
alle ionische detectoren zin met "variation d'ionisation" aangezien het precies op dit principe is dat ze werken
ik zou gewoon vertalen als "ionische detector"
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ionische detectorenjozef-jan markey
4detectoren van de variatie in ionisatie
solejnicz


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detectoren van de variatie in ionisatie


Explanation:
Letterlijke vertaling, ik weet niet hoe dit in het Nederlands anders zou moeten heten.

--------------------------------------------------
Note added at 4 uren (2009-02-04 21:22:43 GMT)
--------------------------------------------------

inionisatie = ionisatie

Example sentence(s):
  • In een gebied waar de hergroeperingscoëfficiënt ervoor zorgt dat de variaties in inionisatie onmiddellijk...

    Reference: http://www.bira-iasb.be/nl/thema/interplanetair/iono4-vormin...
solejnicz
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ionische detectoren


Explanation:
of ook "ionisatie rookmelder" of "ionisatie rookdetector"
De meeste courante benaming is wel IONISCHE (ROOK)DETECTOR
alle ionische detectoren zin met "variation d'ionisation" aangezien het precies op dit principe is dat ze werken
ik zou gewoon vertalen als "ionische detector"

jozef-jan markey
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jos Sjollema
1 hr