KudoZ home » French to Dutch » Electronics / Elect Eng

carte électronique

Dutch translation: printplaat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:carte électronique
Dutch translation:printplaat
Entered by: kalkje

13:38 Feb 13, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / acculader
French term or phrase: carte électronique
Le chargeur monté sur un coffret mobile regroupe les ensembles suivants :

► Un pupitre intégrant tous les organes de commande et de contrôle et de visualisation pour l’utilisateur.
► Un convertisseur électronique Alternatif / Continu.
► Un ensemble de *cartes électroniques de régulation*, de gestion et de sécurisation du système.
► Un ensemble de protections disjoncteur et fusibles
► Un jeu de câbles d’alimentation et de distribution.

Wat zijn dit? Geen chips denk ik, want dat is in het Frans een puce.
kalkje
printplaat
Explanation:
Een printplaat is een drager voor elektronische componenten, waarbij de koperen bedradingen, genaamd sporen, op de drager zijn aangebracht, veelal met frees- of etstechnieken

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-13 20:41:48 GMT)
--------------------------------------------------

Lorsqu'il [nl. circuit imprimé] est équipé de ses composants, un circuit imprimé nu est appelé « carte électronique ».
Selected response from:

Renée van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5printplaat
Renée van Bijsterveld
4 +1elektronische kaart
Frédéric Combes


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elektronische kaart


Explanation:
Ik zou dit gewoon letterlijk vertalen. Ik denk dat ze doelen op een elektronische kaart voor de regeling (sturing), het beheer en de beveiliging van het systeem.

Frédéric Combes
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: ...een elektronische regelkaart, een beheerkaart en een systeembeveiligingskaart.
10 mins

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
printplaat


Explanation:
Een printplaat is een drager voor elektronische componenten, waarbij de koperen bedradingen, genaamd sporen, op de drager zijn aangebracht, veelal met frees- of etstechnieken

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-02-13 20:41:48 GMT)
--------------------------------------------------

Lorsqu'il [nl. circuit imprimé] est équipé de ses composants, un circuit imprimé nu est appelé « carte électronique ».


    Reference: http://www.patrimoine-de-france.org/mots/mots-neo-0-1051.htm...
Renée van Bijsterveld
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank!