KudoZ home » French to Dutch » Electronics / Elect Eng

circuit de pré-démarrage

Dutch translation: aanloopstroom


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:circuit de pré-démarrage
Dutch translation:aanloopstroom
Entered by: solejnicz

13:40 Feb 13, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
French term or phrase: circuit de pré-démarrage
En parallèle sur les pôles de KM1, est couplé un circuit de pré démarrage constitué de 3 résistances R1 à R3.
kalkje
aanloopstroom
Explanation:
Ik denk dat met een "circuit" een "circuit électronique" wordt bedoeld. Dat zou ik niet vertalen met "kring" of "weerstand", maar gewoon met "stroom".
Selected response from:

solejnicz
Netherlands
Grading comment
Dank voor het meedenken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aanloopstroom
solejnicz
3aanloopkringjozef-jan markey


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aanloopkring


Explanation:
in feite zijn het drie aanloopweerstanden, "aanloopweerstand" is een courante term

ik zou vertalen : ..parallel op de polen ... staan drie aanloopweerstanden...
zou m.i. beter zijn dan aanloopkring

jozef-jan markey
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
The asker has declined this answer

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aanloopstroom


Explanation:
Ik denk dat met een "circuit" een "circuit électronique" wordt bedoeld. Dat zou ik niet vertalen met "kring" of "weerstand", maar gewoon met "stroom".

Example sentence(s):
  • Men kan aanloopweerstanden gebruiken bij de sleepringen en hierdoor kan men bij de start voor een kleinere aanloopstroom zorgen.

    Reference: http://users.telenet.be/marijnroels/Asynchrone%20motor.pdf
solejnicz
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank voor het meedenken
The asker has declined this answer
Comment: Dank voor het meedenken