KudoZ home » French to Dutch » Electronics / Elect Eng

être à l'envers

Dutch translation: verkeerd om aangesloten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:être à l'envers
Dutch translation:verkeerd om aangesloten
Entered by: kalkje

15:41 Feb 13, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / acculader
French term or phrase: être à l'envers
De LED 'accu aanwezig' gaat niet branden als de accu *est à l'envers*. Bedoelen ze hiermee dat hij verkeerd om is aangesloten of dat hij te leeg is (daarover wordt verderop in de handleiding gesproken)?
kalkje
verkeerd om
Explanation:
Ik denk dat hier "à l' envers des pôles" wordt bedoeld
Selected response from:

solejnicz
Netherlands
Grading comment
Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2verkeerd om
solejnicz
3 +2verkeerd geplaatstjozef-jan markey


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
verkeerd geplaatst


Explanation:
ik vermoed dat u bezig bent met zo'n lader voor kleine herlaadbare batterijtjes, die worden dan in een vakje geplaatst om op te laden, en men kan dit inderdaad verkeerd doen , niet volgens de juiste polariteit....

jozef-jan markey
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
16 mins

agree  xxxNMR: verkeerd aangesloten (NB kan ook ondersteboven betekenen, maar in elk geval niet leeg)
2 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
verkeerd om


Explanation:
Ik denk dat hier "à l' envers des pôles" wordt bedoeld

Example sentence(s):
  • op een accu oplader zijn als goed is de polen omgedraaid (...) Dus ik zou je accu eens verkeerd om aansluiten.
  • montage batterie à l'envers des pôles: J'ai remonté la batterie à l'envers...

    Reference: http://www.brommerforum.nl/showtopic/36671
    Reference: http://www.vozavi.com/nissan-gt-r_avis_p_12_50120_d907781_56...
solejnicz
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
18 hrs

agree  Elma de Jong
2 days17 hrs