KudoZ home » French to Dutch » Energy / Power Generation

postes de disjoncteurs

Dutch translation: HS-onderstation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:postes de disjoncteurs
Dutch translation:HS-onderstation
Entered by: jozef-jan markey

20:40 Aug 14, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
French term or phrase: postes de disjoncteurs
Une équipe est envoyée à votre demande pour effectuer des interventions d’urgence en HT : réparations de câbles et transformateurs, travaux en hauteur, réparation de *postes de disjoncteurs*, etc.

Betreft de 24/24-service van een elektriciteitsmaatschappij in geval van stroomonderbreking in een bedrijf. Ik weet niet zeker wat ik met die "postes" aan moet.
Erik Boers
Belgium
HS-onderstation
Explanation:
of hoogspanningsonderstation, de verkorte benaming
HS-onderstation is in het vakjargon meer courant. Disjoncteur = automatische schakelaar hoeft hier m.i. niet vertaald, deze schakleaars zijn steeds aanwezig in een onderstation

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-08-15 08:20:51 GMT)
--------------------------------------------------

In het meervoud : HS-onderstations
Wat nu die "poste" betreft, men zegt ook in het nederlands : hoogspaaningspost, transformatorpost,...
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
Dat moet het zijn. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3HS-onderstationjozef-jan markey
3beveiligingsschakelaartoestellen
Caroline de Hartogh BBA


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beveiligingsschakelaartoestellen


Explanation:
afgeleid van: tableau des disjoncteurs = beveiligingsschakelaarbord op http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller#3

Caroline de Hartogh BBA
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
HS-onderstation


Explanation:
of hoogspanningsonderstation, de verkorte benaming
HS-onderstation is in het vakjargon meer courant. Disjoncteur = automatische schakelaar hoeft hier m.i. niet vertaald, deze schakleaars zijn steeds aanwezig in een onderstation

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-08-15 08:20:51 GMT)
--------------------------------------------------

In het meervoud : HS-onderstations
Wat nu die "poste" betreft, men zegt ook in het nederlands : hoogspaaningspost, transformatorpost,...

jozef-jan markey
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Dat moet het zijn. Bedankt!