KudoZ home » French to Dutch » Engineering: Industrial

dégoulottage

Dutch translation: uitbreiding (voor verhoging van de vervoercapaciteit)


11:06 Jun 16, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Engineering: Industrial
French term or phrase: dégoulottage
Over oliepijpleidingen:
un projet de dégoulottage est en cours pour porter cette capacité à xx millions de tonnes par an...
vast bedankt
xxxNicolette Ri
Dutch translation:uitbreiding (voor verhoging van de vervoercapaciteit)
Explanation:
Heb dit gevonden:

Dégoulottage, Debottlenecking

Désigne le remodelage, d´une installation industrielle existante pour lui permettre de dépasser sa capacité de production théorique.

Dit betekent zoveel als de pijpleidingen uitbreiden, om hun vervoercapaciteit op te trekken. M.a.w. extra pijleidingen aanleggen voor een verhoogde vervoercapaciteit als gevolg van een verhoogde productie.

Selected response from:

Joris Bogaert
Italy
Grading comment
voorlopig capaciteitsuitbreiding gekozen; het probleem is nog niet helemaal opgelost
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3uitbreiding (voor verhoging van de vervoercapaciteit)
Joris Bogaert
3ontkokeringEls Thant, M.A., B.Tr.


Discussion entries: 5





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dégoulottage
ontkokering


Explanation:
"goulot" kan "koker" zijn (zie ook Kluwer GPW), vandaar...

Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Native speaker of: Dutch

3 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dégoulottage
uitbreiding (voor verhoging van de vervoercapaciteit)


Explanation:
Heb dit gevonden:

Dégoulottage, Debottlenecking

Désigne le remodelage, d´une installation industrielle existante pour lui permettre de dépasser sa capacité de production théorique.

Dit betekent zoveel als de pijpleidingen uitbreiden, om hun vervoercapaciteit op te trekken. M.a.w. extra pijleidingen aanleggen voor een verhoogde vervoercapaciteit als gevolg van een verhoogde productie.




    Reference: http://www.lawperationnel.com/DictionnaireIng/degoulottage%2...
Joris Bogaert
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
voorlopig capaciteitsuitbreiding gekozen; het probleem is nog niet helemaal opgelost