KudoZ home » French to Dutch » Engineering (general)

Cric à fût montant

Dutch translation: krik met tandheugel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Cric à fût montant
Dutch translation:krik met tandheugel
Entered by: jozef-jan markey

15:42 Oct 25, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
French term or phrase: Cric à fût montant
Het is een krik met een stijgende zuil/schacht of zoiets; maar hoe noemen we die?
BudgetPatent
krik met tandheugel
Explanation:
"mechanische krik" lijkt me te algemeen
de krik die hier bedoeld wordt is van het type " à crémaillère" met tandheugel dus.
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
Moeilijk de goede keuze te maken; ik heb er "krik met uitschuifbare schacht" van gemaakt. "Handlier" was ook een kandidaat. Iedereen hartelijk dank voor de zeer gerespecteerde inzet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mechanische krikAlice Saunders
4fleskrik
isabelle lemahieu
3krik met tandheugeljozef-jan markey


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
mechanische krik


Explanation:
in het Engels een "mechanical lifting jack"


    Reference: http://www.axe-manutention.com/ppp_cric.html
    Reference: http://www.schiltz.be/nl/handling/h6-1.htm
Alice Saunders
France
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leo van bragt: volgens mij de beste oplossing, ja.
1 hr
  -> Dank je Leo

agree  Ide Verhelst: http://www.yale-levage.com/produits/photo.asp?p=179 en www.schiltz.be/pdf/wh/wh-060102-nl.pdf
3 hrs
  -> Dank je Ide

neutral  jozef-jan markey: alle krik-systemen zijn "mechanisch" , is te algemeen ,vind ik.
1 day14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fleskrik


Explanation:
zie afbeelding op volgende link:

http://www.metalced.be/index.php?page=fleskrikken

isabelle lemahieu
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  jozef-jan markey: dit zijn hydraulische kriks, komt niet overeen met wat werd gevraagd
1 day14 hrs

1 day16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krik met tandheugel


Explanation:
"mechanische krik" lijkt me te algemeen
de krik die hier bedoeld wordt is van het type " à crémaillère" met tandheugel dus.

jozef-jan markey
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Moeilijk de goede keuze te maken; ik heb er "krik met uitschuifbare schacht" van gemaakt. "Handlier" was ook een kandidaat. Iedereen hartelijk dank voor de zeer gerespecteerde inzet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Alice Saunders: waarschijnlijk correct, maar dat werd niet genoemd door de vrager
52 mins