KudoZ home » French to Dutch » Engineering (general)

autostockeur

Dutch translation: warmwatervat, warmwaterreservoir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:autostockeur
Dutch translation:warmwatervat, warmwaterreservoir
Entered by: TMJS

09:19 Mar 10, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
French term or phrase: autostockeur
Het gaat om een boiler die gebruik maakt van zonne-energie. De boiler bestaat uit een vat met een glasplaat daarop. Het water in het vat wordt direct door de zon verwarmd en gebruikt als leidingwater. 'Sous des latitudes plus ensoleilles on a recours a des modeles de chauffe-eau solaires plus simples et moins chers que celui-ci decrit ci-dessus. Le plus simple est le modele autostockeur. Il s'agit d'une simple cuve, recouverte d'une paroi vitree. Le rayonnement solaire chauffe directement l'eau sanitaire, distribuee par des canalisations.
TMJS
warmwatervat, warmwaterreservoir
Explanation:
zoals in http://www.lambrechtssan-cv.be/nl/vproductie.htm
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4warmwatervat, warmwaterreservoirxxxNicolette Ri
3terugloopsysteem
Els Immegeers


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
terugloopsysteem


Explanation:
Het terugloopsysteem is een eenvoudige maar zeer doeltreffende beveiliging tegen vorst en oververhitting.
Het primaire circuit is het circuit tussen paneel en zonneboiler. Het is een gesloten drukloos circuit en gedeeltelijk gevuld met zuiver water.

Via de sturing kan de pomp starten en begint in het primaire circuit het water te circuleren.

In het paneel zal er warmte worden opgenomen en via de warmtewisselaar in de boiler zal het gebruikswater deze warmte overnemen.



    Reference: http://www.novem.nl/default.asp?documentId=25324
    Reference: http://www.dakweb.nl/rb/97-2/97-2-6.htm
Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
warmwatervat, warmwaterreservoir


Explanation:
zoals in http://www.lambrechtssan-cv.be/nl/vproductie.htm


xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Hartelijk dank