KudoZ home » French to Dutch » Engineering (general)

dalle

Dutch translation: vloertegel, tegel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:dalle
Dutch translation:vloertegel, tegel
Entered by: Els Immegeers

08:46 Mar 11, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
French term or phrase: dalle
Het gaat om een 'plancher solaire direct': c'est un reseau de tuyaux noyes dans la dalle de l'habitation, dans lequel circule l'eau chauffe par les capteurs. Grace a son inertie thermique, la dalle permet de s'affranchir en partie des variations de l'ensoleillement>
TMJS
vloertegel, tegel
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-11 09:15:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Dit is hoe het eruit ziet:

http://www.supersystems.be/vloerverwarming.htm

De buizen worden onder de vloertegels aangebracht.
Selected response from:

Els Immegeers
Belgium
Grading comment
Voor alle antwoorden valt wel wat te zeggen, maar ik denk dat dit het dichtst in de buurt komt. Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3vloertegel, tegel
Els Immegeers
4ondervloer
Gerard de Noord
4vloerTony Vandenborn


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vloer


Explanation:
De leidingen zijn ondergebracht in de vloer van de woonruimte.

Tony Vandenborn
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
vloertegel, tegel


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-11 09:15:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Dit is hoe het eruit ziet:

http://www.supersystems.be/vloerverwarming.htm

De buizen worden onder de vloertegels aangebracht.

Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Voor alle antwoorden valt wel wat te zeggen, maar ik denk dat dit het dichtst in de buurt komt. Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: "Ik veeg een halve tegel, ik rust wat, dan veeg ik de volgende halve tegel..." (voor wie zijn klassieken kent)
12 mins

agree  xxxNicolette Ri: ja, maar dalle betekent zowel tegel als plaat (een grote tegel)
1 hr

neutral  Gerard de Noord: Zoals jij het stelt lijkt het of je 'dans la dalle' vertaalt met 'in de vloertegel'. Ook "onder de vloertegels" lijk me niet precies genoeg.
2 hrs
  -> onder de tegels is naar mijn mening wel mogelijk: http://www.kluskabouter.nl/vloerver.htm

agree  Johanna van Deursen: onder/in de plavuizen
6 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ondervloer


Explanation:
In de gestorte ondervloer, onder de afwerklaag (en onder de tegels).

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch