KudoZ home » French to Dutch » Engineering (general)

étuve

Dutch translation: droogoven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:étuve
Dutch translation:droogoven
Entered by: xxxblomguib

10:46 Aug 10, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Engineering (general)
French term or phrase: étuve
het gaat hier om het vulkaniseren van rubber. In eerste instantie dacht ik zelf dat het toestel waarin dit gebeurt een autoclaaf was (druk en temperatuur), doch er wordt expliciet geen gebruik gemaakt van deze term. Er wordt "étuve" gebruikt. Zelf zou ik denken aan droogstoof of droogoven, alhowel ik bij dit laatste eerder denk aan een droogproces, wat hier niet het geval is. Zijn er misschien mensen die op de hoogte zijn van vulkanisatietechnieken en die weten hoe zo'n toestel in het NL heet? Alvast bedankt!
xxxblomguib
droogoven
Explanation:
volgens autowoordenboek
verder zag ik op Google dat er droogovens geleverd worden voor ruwe rubber
Selected response from:

Tea Fledderus
Grading comment
droogoven is het uiteindelijk geworden...hartelijk dank!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3droogoven
Tea Fledderus
3autoclaafmcguegan


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
étuve
autoclaaf


Explanation:
www.egberts-rubber.nl/watmaakt/walsrol/btweedef.html

mcguegan
Native speaker of: Native in FrenchFrench

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
droogoven


Explanation:
volgens autowoordenboek
verder zag ik op Google dat er droogovens geleverd worden voor ruwe rubber

Tea Fledderus
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
droogoven is het uiteindelijk geworden...hartelijk dank!