KudoZ home » French to Dutch » Environment & Ecology

éco-organismes

Dutch translation: eco-bedrijven


14:05 Mar 19, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Environment & Ecology
French term or phrase: éco-organismes
...les contrats passés en France avec les *éco-organismes* pour la collecte et le recyclage des déchets électriques et électroniques...

Milieuorganismen geeft maar drie treffers op Google. Bestaat er een Nederlands/Belgisch equivalent?
Erik Boers
Belgium
Dutch translation:eco-bedrijven
Explanation:
Tekst op onderstaande site: Deze site bevat informatie over alle ECO-bedrijven die dagelijks te maken hebben met afval-inzameling, -transport, -bewerking, -verwerking en recycling. Deze informatie is te vinden op deze pagina waarin alle adressen over de deelnemende bedrijven terug te vinden zijn. Tevens vindt U informatie over bedrijven die zich met slopen en amoveren bezig houden, van project tot totaalsloop.

Selected response from:

ilse van haneghem
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4recyclingsorganisaties
Wouter van Kampen
4 -1milieubeweging
Marcel F
2eco-bedrijvenilse van haneghem
2inzamelsysteem; verwerkingssysteemRiesling


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
milieubeweging


Explanation:
ongeveer 177.000 treffers op google.....

Marcel F
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Wouter van Kampen: lees de zin eens compleet ;-)
9 mins
  -> Je hebt gelijk titi; na de uitleg gelezen te hebbendie Erik op internet gevonden heeft neem ik mijn voorstel terug.

37 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
eco-bedrijven


Explanation:
Tekst op onderstaande site: Deze site bevat informatie over alle ECO-bedrijven die dagelijks te maken hebben met afval-inzameling, -transport, -bewerking, -verwerking en recycling. Deze informatie is te vinden op deze pagina waarin alle adressen over de deelnemende bedrijven terug te vinden zijn. Tevens vindt U informatie over bedrijven die zich met slopen en amoveren bezig houden, van project tot totaalsloop.




    Reference: http://www.rsw-eco.nl/
ilse van haneghem
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt!

38 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
inzamelsysteem; verwerkingssysteem


Explanation:
L'équivalent dans les Pay-Bas seraient les organisations NVMP et ICT Milieu, en Belgique Recupel. En France, il y en a au moins quatre.

Riesling

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
recyclingsorganisaties


Explanation:
Les Eco organismes sont des structures qui prennent en charge pour le compte des adhérents l'enlèvement et le traitement des DEEE.

Dit zijn organisaties die de verwerking regelen van in dit geval DEEE (elektrische en elektronische apparaten in het afvalstadium (D= Dechêts)) namens de producenten hiervan. De producenten moeten zijn aangesloten c.q. lid zijn van de betreffende recyclingsorganisatie. Ik weet niet of in Nederland en België gelijksoortige organisaties bestaan. Alleen de COVRA is vergelijkbaar maar die verwerkt niet maar verzameld en slaat op. Het zou me niet verbazen als de éco-organismes ook alleen maar verzamelen en vervolgens per container afvoeren naar India en China voor verwerking onder onverantwoord primitieve omstandigheden.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2007-03-19 14:40:02 GMT)
--------------------------------------------------

SITA is mij wel bekend.

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2007-03-19 14:42:47 GMT)
--------------------------------------------------

Op zijn best zijn de éco-organismes regelneven die contracten afsluiten voor en namens de aangesloten industriële bedrijven. Op zijn slechtst zijn het handelaren in afvalstoffen.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2007-03-19 14:44:34 GMT)
--------------------------------------------------

verzamelt (uhhh met een t dus)

Wouter van Kampen
Thailand
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4