KudoZ home » French to Dutch » Environment & Ecology

achats verts

Dutch translation: milieuvriendelijke aankopen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:achats verts
Dutch translation:milieuvriendelijke aankopen
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:40 Apr 3, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Environment & Ecology / Milieuhandvest
French term or phrase: achats verts
l'information et la sensibilisation, l'énergie, l'eau, les eaux usées, les déchets, la couche d'ozone, la biodiversité et les achats verts.

Het gaat om een milieuhandvest dat bovenstaande onderdelen bevat. Hoe noemen wij 'achats verts' ??
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
milieuvriendelijke aankopen
Explanation:
Ik dacht instinctief aan milieubewuste aankopen, maar op IATE vond ik milieuvriendelijke aankopen. Ik denk dat allebei wel kunnen in dit geval.
Selected response from:

Tom Baudewijn
Belgium
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4milieuvriendelijke aankopen
Tom Baudewijn
5 +2groene aankopen
Sherefedin MUSTAFA
3 -1bio aankopen
Roel Verschueren


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
groene aankopen


Explanation:
FR: http://www.cidd.fgov.be/pub/work2003/work2003fr.pdf
NL: http://www.cidd.fgov.be/pub/work2003/work2003nl.pdf

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: http://www.ecolabel.be/nl/aankopers/aanbestedingen.html
6 mins
  -> Bedankt.

agree  Jan Willem van Dormolen: Kan, maar ik vind de oplossing van Tom beter.
2 hrs
  -> Bedankt.

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
milieuvriendelijke aankopen


Explanation:
Ik dacht instinctief aan milieubewuste aankopen, maar op IATE vond ik milieuvriendelijke aankopen. Ik denk dat allebei wel kunnen in dit geval.

Tom Baudewijn
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart Vanderbruggen: Meer Googlehits voor deze oplossing
34 mins
  -> Bedankt!

agree  ilse van haneghem
1 hr
  -> Bedankt!

agree  Jan Willem van Dormolen: in deze context waarschijnlijk liever 'milieuvriendelijk kopen'.
2 hrs
  -> Bedankt!

agree  xxxNMR: milieubewust kopen
23 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
bio aankopen


Explanation:
in deze context is misschien het woord "bio" aangewezen

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Een te beperkte oplossing, die alleen op voeding kan slaan. Maar een biocomputer is een computer die werkt op biologische chips (van levend celmateriaal). Overigens hoort er ook geen spatie in je oplossing.
2 hrs