ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

durée viagère

Dutch translation: lijfrentecontract

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:durée viagère
Dutch translation:lijfrentecontract
Entered by: Steven Mertens

13:15 Nov 5, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: durée viagère
"XXX est un contrat de durée viagère." Heeft betrekking op een type van levensverzekeringscontract.

Veel meer context heb ik niet, sorry!

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
lijfrentecontract
Explanation:
bijvoorbeeld

Woordverklaring minimale looptijd van een lijfrentecontract

De Fiscus stelt een aantal eisen aan een direct ingaande lijfrente, de minimale looptijd is er daar één van. De minimale looptijd voor een direct ingaande lijfrente als gevolg van een nieuw regime lijfrente expiratie bedraagt 5 jaar. Voor zowel oud als nieuw regime polissen geldt bovendien de eis dat er sprake moet zijn van een reële 1 % sterftekans van de verzekerde(n) gedurende de looptijd van de direct ingaande lijfrente.


Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2lijfrentecontract
Adela Van Gils
5de looptijd van de lijfrentePaula Franken-Arkesteijn


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
durée viagère
lijfrentecontract


Explanation:
bijvoorbeeld

Woordverklaring minimale looptijd van een lijfrentecontract

De Fiscus stelt een aantal eisen aan een direct ingaande lijfrente, de minimale looptijd is er daar één van. De minimale looptijd voor een direct ingaande lijfrente als gevolg van een nieuw regime lijfrente expiratie bedraagt 5 jaar. Voor zowel oud als nieuw regime polissen geldt bovendien de eis dat er sprake moet zijn van een reële 1 % sterftekans van de verzekerde(n) gedurende de looptijd van de direct ingaande lijfrente.





    Reference: http://www.expiratieweb.nl/D/minimale_looptijd.asp
    Reference: http://minimale.looptijd.pensioenvoordeel.nl/?p1=vp&p2=pensi...
Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 41

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joris Bogaert
11 mins

agree  Pasteur: lijfrentecontract is de gebruikelijke term
1 day21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
durée viagère
de looptijd van de lijfrente


Explanation:
Dit is de letterlijke vertaling van de term, verder geen commentaar op eerste poster

Paula Franken-Arkesteijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch