KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

Instruments financiers dérivés non courants

Dutch translation: langlopende derivaten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Instruments financiers dérivés non courants
Dutch translation:langlopende derivaten
Entered by: Veerle Gabriels

18:38 Mar 31, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: Instruments financiers dérivés non courants
jaarrekening
Veerle Gabriels
Belgium
langlopende derivaten
Explanation:
Geeft een paar hits op Google.
Derivaten zijn afgeleide financiële producten (Van Dale) en non- courant wordt in jaarrekeningen soms vertaald als langlopend (b.v. passifs non-courants: langlopende verplichtingen).
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Dankuwel Erik!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3langlopende derivatenErik Boers
3niet-courante derivaten
Michaël Temmerman
4 -1Langlopende afgeleide financiële instrumentenKris Geuns


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Langlopende afgeleide financiële instrumenten


Explanation:
zie vorige vraag

Kris Geuns
Philippines
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Peter Leistra: Niet courante niet aan de beurs genoteerde financiële instrumenten
8 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niet-courante derivaten


Explanation:
instruments financiers dérivés=derivaten
Languit is dat inderdaad afgeleide financiële instrumenten, maar dat wordt minder vaak gebruikt in jaarverslagen. (zie google)

Er zijn vele soorten derivaten, sommige worden enkel over-the-counter verhandeld, andere ook op de beurs (vb futures).

Michaël Temmerman
Costa Rica
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
langlopende derivaten


Explanation:
Geeft een paar hits op Google.
Derivaten zijn afgeleide financiële producten (Van Dale) en non- courant wordt in jaarrekeningen soms vertaald als langlopend (b.v. passifs non-courants: langlopende verplichtingen).

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Dankuwel Erik!