KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

X a procédé à l’émission de titres participatifs en 1985

Dutch translation: participatiebewijzen, participatie-effecten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:X a procédé à l’émission de titres participatifs en 1985
Dutch translation:participatiebewijzen, participatie-effecten
Entered by: kalkje

19:18 Apr 4, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / titres participatifs
French term or phrase: X a procédé à l’émission de titres participatifs en 1985
Term uit een jaarrekening
kalkje
participatiebewijzen, participatie-effecten
Explanation:
Ik denk niet dat het iets met werknemersparticipatie te maken heeft, maar wel met participatie in het kapitaal. Volgens mij noem je het zo, naar analogie met participatieleningen (prêts participatifs).
Voor de definitie:
http://www.vernimmen.net/html/glossaire/definition_titres_pa...
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Dank voor je hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4X is in 1985 overgegaan tot de uitgifte van deelnemingsrechten
Steven Mertens
3participatiebewijzen, participatie-effectenErik Boers
3X is in 1985 overgegaan tot de uitgifte van voor (werknemers)participatie bestemde aandelenCarolien de Visser


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
X is in 1985 overgegaan tot de uitgifte van voor (werknemers)participatie bestemde aandelen


Explanation:
Afhankelijk van de context kun je werknemers- toevoegen of weglaten. In onderstaande link gaat het met name daarover.

Example sentence(s):
  • De gunstige effecten van werknemersparticipatie zoals betere motivatie door grotere

    Reference: http://www.gcos.nl/upload-66A6E-1DB65-E56ED/PDF%20Financiele...
Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
X is in 1985 overgegaan tot de uitgifte van deelnemingsrechten


Explanation:
...

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 79

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
titres participatifs
participatiebewijzen, participatie-effecten


Explanation:
Ik denk niet dat het iets met werknemersparticipatie te maken heeft, maar wel met participatie in het kapitaal. Volgens mij noem je het zo, naar analogie met participatieleningen (prêts participatifs).
Voor de definitie:
http://www.vernimmen.net/html/glossaire/definition_titres_pa...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Dank voor je hulp.