KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

reprise de provision

Dutch translation: Terugneming van de voorziening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:reprise de provision
Dutch translation:Terugneming van de voorziening
Entered by: TMJS

18:01 Aug 29, 2008
French to Dutch translations [Non-PRO]
Finance (general)
French term or phrase: reprise de provision
Context (zelfde tekst als in voorgaande vraag):

Si l'encours, défini comme l'actif net comptable après frais de gestion variables sur rachats mais hors provision pour frais de gestion variables correspondant aux parts encore en circulation, est supérieur à l'actif de référence, alors on constate une surperformance (sous performance dans le cas inverse). La provision pour frais de gestion variables sur l'encours est ajustée à 15% du montant de cette nouvelle surperformance par dotation ou reprise de provision, avant le calcul de la valeur liquidative. La provision pour frais de gestion variables sur l'encours est acquise à la Société de Gestion pour le montant existant en fin d'exercice.
TMJS
opheffen van de voorziening
Explanation:
...
Selected response from:

Steven Mertens
Grading comment
Voorziening lijkt me hier inderdaad beter dan provisie (commission in het Frans). Maar terugneming lijkt me weer beter dan opheffen. Bedankt in ieder geval voor de bijdragen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1opheffen van de voorziening
Steven Mertens
3terugneming op de provisieErik Boers


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
opheffen van de voorziening


Explanation:
...

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 79
Grading comment
Voorziening lijkt me hier inderdaad beter dan provisie (commission in het Frans). Maar terugneming lijkt me weer beter dan opheffen. Bedankt in ieder geval voor de bijdragen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Of terugnemen.
33 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
terugneming op de provisie


Explanation:
Zelfde opmerking als bij je andere vraag:

"...als het uitstaande bedrag, gedefinieerd als het boekhoudkundige nettoactief na aftrek van de variabele beheerskosten op de terugkopen, maar exclusief provisies voor variabele beheerskosten voor de deelbewijzen die nog in omloop zijn, hoger ligt dan de referentieactiva, stellen we een meerprestatie vast (minderprestatie in het tegengestelde geval). De provisie voor variabele beheerskosten op de uitstaande bedragen wordt gewijzigd tot 20% van het bedrag van deze nieuwe meerprestatie door dotatie of terugname van provisies, vóór de berekening van de vereffeningswaarde. De terugnemingen op de provisie zijn beperkt tot het totaal van de dotaties. De provisie voor variabele beheerskosten op de bedragen is voor de Beheermaatschappij slechts verworven met betrekking tot het bedrag op het einde van het boekjaar."

http://www.dexia.be/funds/fr/prospectus_full/LU0191203339.pd...
http://www.dexia.be/funds/nl/prospectus_full/LU0191203339.pd...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Notes to answerer
Asker: Bedankt nogmaals voor het vinden van de vertaling.