KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

commission de mouvement

Dutch translation: mutatiecommissie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:commission de mouvement
Dutch translation:mutatiecommissie
Entered by: TMJS

12:54 Feb 20, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: commission de mouvement
Het betreft hier de kosten die worden aangerekend door de bewaarinstelling van een beleggingsfonds in geval van aan- of verkoop.

Context:

ces frais recouvrent tous les frais facturés directement à l’OPCVM, à l’exception des frais de transaction. Les frais de transaction incluent les frais d’intermédiation (courtage, impôts de bourse, etc) et la commission de mouvement, le cas échéant, qui peut être perçue notamment par le dépositaire et la société de gestion.

Bij voorbaat dank.
TMJS
mutatiecommissie
Explanation:
Naar analogie van "mouvement de crédits" = kredietmutatie
Maar het is slechts een voorstel bij gebrek aan beter...
Selected response from:

Kasper van Laar
France
Grading comment
Michael bedankt voor de verwijzing maar de vertaling van Kasper vond ik toch het mooist. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4omzetcommissie
Michaël Temmerman
3mutatiecommissieKasper van Laar


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omzetcommissie


Explanation:
Vergelijk:
http://www.carmignac.be/pdf-be/RA 2007 FR Carmignac Securite...
http://www.carmignac.be/pdf-be/RA 2007 NL Carmignac Securite...

Michaël Temmerman
Costa Rica
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mutatiecommissie


Explanation:
Naar analogie van "mouvement de crédits" = kredietmutatie
Maar het is slechts een voorstel bij gebrek aan beter...

Kasper van Laar
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Michael bedankt voor de verwijzing maar de vertaling van Kasper vond ik toch het mooist. Bedankt.