KudoZ home » French to Dutch » Government / Politics

gage de salut

Dutch translation: waarborg voor ons welzijn


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:notre gage de salut
Dutch translation:waarborg voor ons welzijn
Entered by: Erik Boers

14:40 Feb 10, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Government / Politics
French term or phrase: gage de salut
La crise fait comprendre, même confusément à chaque citoyen que devant un défi global, qui dépasse même l’Europe, les réponses uniquement nationales sont inopérantes.
Serons-nous de taille à résister au protectionnisme américain si nous le pratiquons nous-mêmes?
...
S’il vous plaît, réveillons l’Europe, notre meilleur *gage de salut*.
Erik Boers
Belgium
zie hieronder
Explanation:
In context: Laten we Europa, de beste waarborg voor ons welzijn, wakker schudden.
Selected response from:

Jan Messchendorp
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1zie hieronderJan Messchendorp
4de beste waarborg voor ons geluk/heil
Katrien Hendrickx
3weg naar verlossing
Marianne Knijff


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zie hieronder


Explanation:
In context: Laten we Europa, de beste waarborg voor ons welzijn, wakker schudden.

Jan Messchendorp
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elma de Jong
4 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de beste waarborg voor ons geluk/heil


Explanation:
In de context gezien, lijkt dit mij de betekenis van deze woorden.

Katrien Hendrickx
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
weg naar verlossing


Explanation:
De term komt uit de religieuze hoek. In deze context zou ik het zoals boven vertalen, misschien tussen aanhalingstekens omdat het wat zwaar is in deze politieke tekst.

Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch