KudoZ home » French to Dutch » History

théâtre rurale

Dutch translation: openluchttheater (op het platteland)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:théâtre rurale
Dutch translation:openluchttheater (op het platteland)
Entered by: Jan Willem van Dormolen

19:36 Feb 11, 2009
French to Dutch translations [PRO]
History
French term or phrase: théâtre rurale
A Sanxay, il y a un *théâtre rural*.
Ses fonctions étaient mixtes, il servait pour les représentations théâtrales (surtout des mimes et de l’acrobatie) et pour les combats de gladiateurs et d’animaux.
Son architecture antique en témoigne : ici des gradins en demi-cercle qui “ touchent” l’orchestra mais pas le grand mur de scène. En revanche, nous apercevons un rectangle en dehors de l’arène, qui peut-être aurait servi de scène, quoique petite (S sur le plan)
Carolien de Visser
France
openluchttheater
Explanation:
Het aspect 'rural' komt bij deze vertaling niet echt naar voren (vandaar laag vertrouwensniveau), maar de omschrijving is toch nmm die van een openluchttheater.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3openluchttheater
Jan Willem van Dormolen
3 +2plattelandstheater
FX Fraipont


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
théâtre rural
plattelandstheater


Explanation:
"Op de eerste hoek links staat her Rønne Theater (2a), het oudste plattelandstheater in Denemarken, gesticht in 1884. Van oudsher werden hier voorstellingen ..."
http://www.touringcarchauffeur.info/Landen/Denmarken/Ronne.h...

FX Fraipont
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lode Demetter: lijkt me wel
11 hrs
  -> bedankt

agree  Jan Messchendorp: http://archeos.info/article.php?id_article=84 Ces théâtres ruraux construits en dehors des grandes agglomérations servaient de lieux de romanisation.
12 hrs
  -> bedankt

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
openluchttheater


Explanation:
Het aspect 'rural' komt bij deze vertaling niet echt naar voren (vandaar laag vertrouwensniveau), maar de omschrijving is toch nmm die van een openluchttheater.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem: of een openluchttheater op het platteland ;-)
25 mins
  -> Ja, zo kan het ook :-)

agree  Gerard de Noord
45 mins
  -> Dank je wel.

agree  Sindy Cremer: zie ook "amphitheatre sanxay"
8 hrs
  -> Dank je wel.