KudoZ home » French to Dutch » Human Resources

habilitations nécessaires

Dutch translation: vereiste/benodigde competenties


22:49 Mar 10, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Human Resources
French term or phrase: habilitations nécessaires
deel van beschrijving van profiel in vacature
NelD
Dutch translation:vereiste/benodigde competenties
Explanation:
zoals in
http://www.humaninvestment.nl/competenties/Competenties.htm
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1vereiste certificering
Ballistic
4vereiste/benodigde competentiesxxxNicolette Ri
3erkend / in het bezit van de vereiste diploma'sxxxwinterjasmij


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
habilitations nécessaires
vereiste certificering


Explanation:
Wordt ook als accreditie vertaald in Eurodicautom, maar dat is geen Nederlands woord. Certificering lijkt mij hier het meest aangewezen.

Ballistic
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nathalya
0 min

neutral  xxxNicolette Ri: accreditering had misschien gekund, certificering is iets heel anders
9 hrs
  -> Je hebt gelijk. Certificering is een proces. Die verrekte Franse termen toch!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vereiste/benodigde competenties


Explanation:
zoals in
http://www.humaninvestment.nl/competenties/Competenties.htm

xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

3 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
habilitations nécessaires
erkend / in het bezit van de vereiste diploma's


Explanation:
Hangt van de context af. Volgens Van Dale's Groot Woordenboek gaat het bij 'habilitations' om een bevoegdverklaring. 'Habilitatie' zou ook kunnen (komt voor in Van Dale's Hedendaags Nederlands), maar wordt relatief weinig gebruikt in Nederland.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 12 hrs 15 mins (2004-03-14 11:05:11 GMT)
--------------------------------------------------

Gezien de andere vragen over dit document, zou \'in het bezit van de vereiste accreditatie\' waarschijnlijk het beste passen.

xxxwinterjasmij
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4