KudoZ home » French to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

une référence patrimoniale internationale

Dutch translation: een cultuurdrager van wereldfaam / icoon van wereldfaam / erfgoedambassadeur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:une référence patrimoniale internationale
Dutch translation:een cultuurdrager van wereldfaam / icoon van wereldfaam / erfgoedambassadeur
Entered by: Joris Bogaert

10:42 Jul 21, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
French term or phrase: une référence patrimoniale internationale
In verband met de hoofdpersonnage van een wereldwijd bekend stripverhaal. Er wordt een tentoonstelling rond dit stripbverhaal georganiseerd. Deze figuur is o.a. "une référence patrimoniale internationale"....

Weet iemand een leuke vertaling? De tekst is erg vlot qua stijl, enigzins humoristisch..
Joris Bogaert
Italy
behoort tot het cultureel werelderfgoed
Explanation:
Een beetje tong-in-wang.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Uiteindelijk heb ik er "een icoon van wereldfaam" van gemaakt, het 'cultureel fenomeen' werd immers elders al vermeld, vandaar... Ik bedank ook Nicolette en Tineke voor hun antwoorden!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4erfgoedambassadeur
Tineke Pockelé
3behoort tot het cultureel werelderfgoed
Gerard de Noord
3maakt deel uit van het mondiaal cultuurbezitxxxNicolette Ri


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
une référence patrimoniale internationale
maakt deel uit van het mondiaal cultuurbezit


Explanation:
ik doe maar een gooi. Erfgoederen der mens(ch)heid is een beetje zwaar!

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
une référence patrimoniale internationale
behoort tot het cultureel werelderfgoed


Explanation:
Een beetje tong-in-wang.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Uiteindelijk heb ik er "een icoon van wereldfaam" van gemaakt, het 'cultureel fenomeen' werd immers elders al vermeld, vandaar... Ik bedank ook Nicolette en Tineke voor hun antwoorden!

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
une référence patrimoniale internationale
erfgoedambassadeur


Explanation:
Wat dacht je van de volgende opties? Misschien zit er wel iets bruikbaars tussen.

... die als een wereldwijde vertegenwoordiger van ons erfgoed...
... die in zijn rol van internationaal erfgoedambassadeur...
... die als een (soort) internationale erfgoedambassadeur...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 33 mins (2005-07-22 11:15:37 GMT)
--------------------------------------------------

Iets met \'boegbeeld\' misschien ?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 40 mins (2005-07-22 11:23:31 GMT)
--------------------------------------------------

Iets met \'boegbeeld\' misschien ?

Tineke Pockelé
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch