KudoZ home » French to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

l'esprit transporté

Dutch translation: sfeer die ons in vervoering brengt/verrukkelijke sfeer/betoverende klanken,...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:l'esprit transporté
Dutch translation:sfeer die ons in vervoering brengt/verrukkelijke sfeer/betoverende klanken,...
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr.

16:46 Jun 26, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
French term or phrase: l'esprit transporté
l'esprit transporté des sons, des couleurs, et des images que nous avons vus naître et dont nous nous sommes nourris et inspirés.

context: televisiemaatschappij
isabelle lemahieu
Spain
die ons in vervoering brengt
Explanation:
of: verrukkelijke
Selected response from:

Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Grading comment
Dank je Els. heb er uiteindelijk betoverende klanken, kleuren en beelden van gemaakt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2die ons in vervoering brengtEls Thant, M.A., B.Tr.
3de overgedragen sfeer
Roel Verschueren


Discussion entries: 2





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
transporté
die ons in vervoering brengt


Explanation:
of: verrukkelijke

Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je Els. heb er uiteindelijk betoverende klanken, kleuren en beelden van gemaakt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerda Rijsselaere: het is wellicht een woordspeling, maar beide betekenissen overbrengen zal moeilijk zijn...
1 hr
  -> idd, msch: verrukkelijk overgebrachte? merci!

agree  Sherefedin MUSTAFA
3 hrs
  -> merci!

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
de overgedragen sfeer


Explanation:
van de klanken, kleuren en beelden die we hebben zien ontstaan en waaraan we ons hebben gelaafd en inspiratie hebben gevonden.

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNMR: eens met de gedachte, maar overgedragen is vertaald Frans
16 hrs