KudoZ home » French to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

c'est une bombe

Dutch translation: je speelde met vuur


09:30 Nov 12, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
French term or phrase: c'est une bombe
Context: een agent slaat door als iemand dreigt hem om te leggen, geeft 'm zijn pistool en zegt: doe maar. Hij wordt hier door z'n baas op aangesproken. Die zegt: Qu'est-ce qui t'a pris? C'est une bombe. Et s'il l'avait pris?
Vast bedankt, Ilse
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:je speelde met vuur
Explanation:
zie zo geen sterkere uitdrukkiing

--------------------------------------------------
Note added at 4 uren (2007-11-12 13:31:38 GMT)
--------------------------------------------------

je stak een lont in het kruitvat (?)
Selected response from:

xxxNMR
France
Grading comment
Ik vind het een goeie. Bovendien is hij lekker kort (ondertitel). Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3je speelde met vuurxxxNMR
3de man was een levende tijdbom
Jan Willem van Dormolen
3dat is levensgevaarlijk
Björn Houben


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dat is levensgevaarlijk


Explanation:
eventueel

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
de man was een levende tijdbom


Explanation:
stel dat-ie het gedaan had?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
je speelde met vuur


Explanation:
zie zo geen sterkere uitdrukkiing

--------------------------------------------------
Note added at 4 uren (2007-11-12 13:31:38 GMT)
--------------------------------------------------

je stak een lont in het kruitvat (?)

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ik vind het een goeie. Bovendien is hij lekker kort (ondertitel). Bedankt allemaal!