KudoZ home » French to Dutch » Internet, e-Commerce

internaute

Dutch translation: (internet)gebruiker


07:17 Sep 4, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Internet, e-Commerce
French term or phrase: internaute
vraag : mag men "l'internaute" vertalen als "de internaut" ? In het zoekvenster van de woordenlijst van de Taalunie staat "internaut", het staat echter niet in de woordenlijst ! Het staat ook niet in Van Dale.
En als "internaut" niet goed is, wat is het dan wel ? Wie kan me uit de verwarring helpen ?
jozef-jan markey
France
Dutch translation:(internet)gebruiker
Explanation:
Internaut zie je volgens mij enkel in vertaalde teksten :)

Het hangt ook wat van je zin af, maar met 'gebruikers', 'bezoekers' kom je normaal een heel eind.
Selected response from:

Björn Houben
Belgium
Grading comment
zeer wel bedankt !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5(internet)gebruiker
Björn Houben
5Internetgebruiker
Nicolas Hoogland


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
(internet)gebruiker


Explanation:
Internaut zie je volgens mij enkel in vertaalde teksten :)

Het hangt ook wat van je zin af, maar met 'gebruikers', 'bezoekers' kom je normaal een heel eind.

Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
zeer wel bedankt !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  José Gralike
10 mins

agree  Erik Boers: Of internetter: niet in de woordenlijst, maar veel gebruikt en logische afleiding van internetten.
11 mins

agree  ilse van haneghem: ja, eventueel websurfer
12 mins

agree  Elène Klaren: internetter, ja
17 mins

agree  Carolien de Visser
24 mins

1 day46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Internetgebruiker


Explanation:
Met of zonder hoofdletter 'I'
Internaut is geen goede Nederlandse term.

Nicolas Hoogland
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch