KudoZ home » French to Dutch » IT (Information Technology)

serveur contrôleur domaine

Dutch translation: domeincontroleserver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:serveur contrôleur domaine
Dutch translation:domeincontroleserver
Entered by: Karel Theys

14:09 Mar 12, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / informatica
French term or phrase: serveur contrôleur domaine
Ces deux machines sont des serveurs contrôleurs de domaine et sont aussi utilisées pour la résolution des ‘noms Windows’

domain control servers, denk ik, maar bestaat er ook een Nederlandse term?
Karel Theys
server(s) voor domeincontrole
Explanation:
Domeincontrole, ... te kunnen garanderen staan al onze servers in Nederland en maken zij
gebruik van ... Pakket uitbreiden met een MySQL database voor € 5,- p/m, ...

www.grecom.nl/frame/producten.php

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 15:15:58 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

domeincontrole-server
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Iedereen hartelijk bedankt, maar DNS is net nog wat anders. Ik heb zopas domeincontroleserver in de (onoverzichtelijke) documentatie van de klant gevonden, dus...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1domeinnaamserver
Jacki
4server(s) voor domeincontrole
Evert DELOOF-SYS
4Domain name server (DNS)Serge L


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Domain name server (DNS)


Explanation:
Dit kom je ook wel eens tegen als benaming.

Een Nl. equivalent is me echter onbekend

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 14:20:23 (GMT)
--------------------------------------------------

een gokje gewaagd op \"domeinnaaserver\" en ja hoor:

\"Domain Name Server; domeinnaamserver. Op het Internet hebben alle aangesloten computers een adres, het zogenoemde IP-adres. Een IP-adres bestaat uit 4 getallen, gescheiden door puntjes.\"

zie http://www.donboscohoboken.be/cursus/12.AFKORTINGEN.html

alles samen zo\'n 20-tal hits, dus is die term misschien het overwegen waard...


    ervaring
Serge L

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
server(s) voor domeincontrole


Explanation:
Domeincontrole, ... te kunnen garanderen staan al onze servers in Nederland en maken zij
gebruik van ... Pakket uitbreiden met een MySQL database voor € 5,- p/m, ...

www.grecom.nl/frame/producten.php

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 15:15:58 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

domeincontrole-server

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Iedereen hartelijk bedankt, maar DNS is net nog wat anders. Ik heb zopas domeincontroleserver in de (onoverzichtelijke) documentatie van de klant gevonden, dus...

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
domeinnaamserver


Explanation:
Het engelse equivalent, Domain Name Server (DNS) wordt echter ook vaak gebruikt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 14:35:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, ik zie dat Serge dat ook al heeft toegevoegd. Hij heeft dus gelijk.

Jacki
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serge L: geeft niet!
18 mins