KudoZ home » French to Dutch » Law: Contract(s)

l'obligation de diligence

Dutch translation: vereiste zorgvuldigheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:l'obligation de diligence
Dutch translation:vereiste zorgvuldigheid
Entered by: Adela Van Gils

19:19 Mar 25, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
French term or phrase: l'obligation de diligence
de la banque. Merci
Adela Van Gils
Netherlands
zorgvuldigheidsplicht
Explanation:
Het Hof van barmhartigheid. Over een geobjectiveerd ...
... Gaat het in de eerste tendens over een objectivering van het aansprakelijkheidsrecht,
in de tweede tendens komt de Algemene Zorgvuldigheidsplicht ter sprake. ...
www.law.kuleuven.ac.be/jura/34n1/vdwalle.htm - 24k - En cache - Pages similaires

Algemene beginselen van behoorlijk burgerschap
... de formele motiveringsplicht, de fair play (met inbegrip van het recht van verdediging,
de hoor- en onpartijdigheidsplicht) en de formele zorgvuldigheidsplicht ...
www.law.kuleuven.ac.be/jura/38n4/destaercke.htm - 101k - En cache - Pages similaires
[ Autres résultats, domaine www.law.kuleuven.ac.be ]

Webserver
... opgenomen zijn. Maar zelfs als dit niet zo is, mag men niet vergeten
dat de provider een algemene zorgvuldigheidsplicht heeft. Hij ...
pisa.belnet.be/pisa/nl/juridisch/webserver.htm - 18k - En cache - Pages similaires

ISP
... handelt als een normale vooruitziende en voorzichtige provider in dezelfde omstandigheden
zou gehandeld hebben (dit is de algemene zorgvuldigheidsplicht die op ...
pisa.belnet.be/pisa/nl/juridisch/isp.htm - 63k - En cache - Pages similaires
Selected response from:

bernadette schumer
Luxembourg
Grading comment
Bedankt. Deze vertaling had ik ook al gevonden. Maar in het Nederlands klinkt het niet. Of het echt fout is, durf ik niet te zeggen, maar het is vereiste zorgvuldigheid geworden.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zorgvuldigheidsplicht
bernadette schumer
3due diligence
George Vardanyan


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
due diligence


Explanation:
***noodzakelijke voorzichtigheid***

***L'obligation de diligence*** (en anglais : ***« due diligence »***) est bien connue du milieu des valeurs mobilières, mais elle est quelquefois mal comprise et remplie inadéquatement.
Par cette ***obligation de diligence***, le courtier qui effectue un placement, à titre de preneur ferme ou de placeur pour compte, est tenu de procéder à un examen indépendant et sérieux pour s'assurer de la qualité de l'émetteur et du placement proposé, ainsi que de la véracité de l'information qui doit être transmise aux épargnants et à la Commission.

***L'obligation de diligence*** est un concept juridique portant sur l'obligation des individus et des organismes à prendre les mesures raisonnables pour la protection des participants. Les tribunaux canadiens les tiendront responsables de tout manquement à ce concept.

Indien u van plan bent een overname te doen, een fusie aan te gaan of een joint venture op te zetten, dan kunt u een 'boekenonderzoek' ofwel ***due diligence*** onderzoek laten uitvoeren door de accountants van Ernst & Young.
Als u een beursgang of een nieuwe emissie van beursgenoteerde aandelen voorbereidt, dan kunnen wij u ondersteunen bij de voorbereiding van het door banken en haar adviseurs uit te voeren prospectus ***due diligence***

www.ey.nl/?pag=73 www.ey.nl/?pag=268

De aanbevelingen "klantenonderzoek"
voor banken (Customer ***due diligence*** for banks), opgesteld door

register.consilium.eu.int/pdf/nl/01/st12/12665nl1.pdf


    Reference: http://www.cvmq.com/Upload/fichier_pdf/norme/A-448-61.pdf
    www.volunteer.ca/volunteer/francais/ pdf/WhatIsScreeningFre.pdf
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 2

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zorgvuldigheidsplicht


Explanation:
Het Hof van barmhartigheid. Over een geobjectiveerd ...
... Gaat het in de eerste tendens over een objectivering van het aansprakelijkheidsrecht,
in de tweede tendens komt de Algemene Zorgvuldigheidsplicht ter sprake. ...
www.law.kuleuven.ac.be/jura/34n1/vdwalle.htm - 24k - En cache - Pages similaires

Algemene beginselen van behoorlijk burgerschap
... de formele motiveringsplicht, de fair play (met inbegrip van het recht van verdediging,
de hoor- en onpartijdigheidsplicht) en de formele zorgvuldigheidsplicht ...
www.law.kuleuven.ac.be/jura/38n4/destaercke.htm - 101k - En cache - Pages similaires
[ Autres résultats, domaine www.law.kuleuven.ac.be ]

Webserver
... opgenomen zijn. Maar zelfs als dit niet zo is, mag men niet vergeten
dat de provider een algemene zorgvuldigheidsplicht heeft. Hij ...
pisa.belnet.be/pisa/nl/juridisch/webserver.htm - 18k - En cache - Pages similaires

ISP
... handelt als een normale vooruitziende en voorzichtige provider in dezelfde omstandigheden
zou gehandeld hebben (dit is de algemene zorgvuldigheidsplicht die op ...
pisa.belnet.be/pisa/nl/juridisch/isp.htm - 63k - En cache - Pages similaires



    Reference: http://www.lachambre.be/QRVA/pdf/50/50K0150.pdf
bernadette schumer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: French
PRO pts in category: 11
Grading comment
Bedankt. Deze vertaling had ik ook al gevonden. Maar in het Nederlands klinkt het niet. Of het echt fout is, durf ik niet te zeggen, maar het is vereiste zorgvuldigheid geworden.