KudoZ home » French to Dutch » Law: Taxation & Customs

CD

Dutch translation: Contribution directe (Directe belastingen)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:CD
Dutch translation:Contribution directe (Directe belastingen)
Entered by: Marianne Sluyter

10:07 Jun 29, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
French term or phrase: CD
Een afkorting voor een Belgische belasting, net als TVA voor BTW. Het ligt vast voor de hand, maar ik kom er niet op. GOOGLEN levert alleen btw op cd's op.
Marianne Sluyter
Contribution directe (eigenlijk geen geijkte afkorting in het NL)
Explanation:
Als CD daar al voor staat, maar het is in elk geval wel een mogelijkheid.

Bv.:
Ministère des finances Ministerie van financiën

Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... des contributions directes (CD) (Direction régionale ... transfer van de betaalde belasting te regulariseren. ... financiën, Administratie der directe belastingen (DB ...
www.mediateurfederal.be/Artikels/ Résumés%202000%20(7-12)/Finances.PDF
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Contribution directe (eigenlijk geen geijkte afkorting in het NL)
Evert DELOOF-SYS
5Contributions directes - directe belastingen
Bart B. Van Bockstaele


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Contribution directe (eigenlijk geen geijkte afkorting in het NL)


Explanation:
Als CD daar al voor staat, maar het is in elk geval wel een mogelijkheid.

Bv.:
Ministère des finances Ministerie van financiën

Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... des contributions directes (CD) (Direction régionale ... transfer van de betaalde belasting te regulariseren. ... financiën, Administratie der directe belastingen (DB ...
www.mediateurfederal.be/Artikels/ Résumés%202000%20(7-12)/Finances.PDF

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellen-Marian Panissieres-Beuker
0 min

agree  Bart B. Van Bockstaele: Juist, dus!
2 mins

agree  xxxSaifa
38 mins

agree  Peter Leistra
4 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Contributions directes - directe belastingen


Explanation:
Het ligt inderdaad voor de hand, maar je moet er maar opkomen, zoals bij zoveel dingen.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch