KudoZ home » French to Dutch » Law (general)

service personnel

Dutch translation: die uitsluitend bij hem persoonlijk in dienst is of werknemer is van zijn bedrijf


16:09 Aug 15, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
French term or phrase: service personnel
Il peut s'y faire représenter ou assister par un avocat, ..., respectivement les personnes exclusivement attachées à son service personnel ou à son entreprise....
Bram and Svetlana van Son-Kuzovkova
Netherlands
Dutch translation:die uitsluitend bij hem persoonlijk in dienst is of werknemer is van zijn bedrijf
Explanation:
met personeelsafdeling zat ik op een verkeerd spoor en nu doe ik iets heel stouts, mag niet van proz (zoals zoveel niet).
N.B. het kan bijv. ook een lijfwacht zijn.
Selected response from:

xxxNMR
France
Grading comment
Bedankt allemaal voor de moeite!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4die uitsluitend bij hem persoonlijk in dienst is of werknemer is van zijn bedrijfxxxNMR
4personeelsafdelingxxxNMR
3personeelszaken
Tea Fledderus
3huispersoneeljozef-jan markey


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
huispersoneel


Explanation:
wanneer ik uw bijkomende context lees lijkt het me meer in die richting te zitten : employé de maison , personeel in persoonlijk dienstverband

jozef-jan markey
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personeelszaken


Explanation:
belast met personeelszaken of bedrijfsaangelegenheden?
Misschien nog wat meer context?

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-08-16 10:32:59 GMT)
--------------------------------------------------

misschien zoiets als: een vertrouwenspersoon die werkzaam is of verbonden is aan het bedrijf?

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9
Notes to answerer
Asker:

Asker: De volledige zin luidt: Il peut s'y faire représenter ou assister par un avocat, sa conjointe ou sa partenaire, respectivement les personnes exclusivement attachées à son service personnel ou à son entreprise et que son représentant doit justifier d'un pouvoir spécial s'il n'est pas avocat. "service personnel" is hier waarschijnlijk iets/iemand in de trand van een 'persoonlijk secretaris' of zo, maar hoe noem je dat?

Asker: eventueel "persoonlijke dienst", maar misschien bestaat daar een betere vertaling voor.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
personeelsafdeling


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2006-08-16 22:27:03 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, gezien het overige commentaar trek ik deze vertaling terug.

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die uitsluitend bij hem persoonlijk in dienst is of werknemer is van zijn bedrijf


Explanation:
met personeelsafdeling zat ik op een verkeerd spoor en nu doe ik iets heel stouts, mag niet van proz (zoals zoveel niet).
N.B. het kan bijv. ook een lijfwacht zijn.

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23
Grading comment
Bedankt allemaal voor de moeite!