KudoZ home » French to Dutch » Law (general)

Brigade Territoriale de Proximité

Dutch translation: wijkbureau (van politie)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Brigade Territoriale de Proximité
Dutch translation:wijkbureau (van politie)
Entered by: Sherefedin MUSTAFA

11:39 Aug 31, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Law (general) / politieonderzoek
French term or phrase: Brigade Territoriale de Proximité
(BTP)
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
wijkbureau (van politie)
Explanation:
Zoekend op Google.fr vind ik deze term in combinatie met wijken, subgemeenten van grotere Franse plaatsen.
Selected response from:

kalkje
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3wijkbureau (van politie)kalkje
2zie opm
Pasteur


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wijkbureau (van politie)


Explanation:
Zoekend op Google.fr vind ik deze term in combinatie met wijken, subgemeenten van grotere Franse plaatsen.

Example sentence(s):
  • pour la Commune de ST Georges - sur - Fontaine , par Monsieur le gendarme Lemerre de la brigade territoriale de proximité de Quincampoix
kalkje
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 51
Grading comment
Bedankt.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zie opm


Explanation:
Geen echt antwoord, maar wijkbureau zou lunnen. ".... de proximité" wordt evenwel vaak ook met "buurt..." vertaald, en ik zou zeer zeker nakijken of in het huidige politiejargon een wijkbureau nog bestaat (er is nogal wat gewijzigd).

Pasteur
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4