KudoZ home » French to Dutch » Law/Patents

assignation

Dutch translation: dagvaarding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:assignation
Dutch translation:dagvaarding
Entered by: Paula Franken-Arkesteijn

08:48 Aug 22, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Law/Patents / dagvaarding
French term or phrase: assignation
Is er iemand die de inleiding van een dagvaarding heeft in het NL (voor Belgische rechtbank) ? Ik moet een dagvaarding vertalen, maar ken die typische zinswendingen niet allemaal.
Inez Falleyn
Belgium
dagvaarding
Explanation:
Bij deze twee internetpagina's met dagvaardingen, er zijn er legio !

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-24 10:43:19 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.xs4all.nl/~marsk/dagvaarding.html
http://www.solidariteit.nl/Documenten/2001/Dagvaarding_5_jan...
Selected response from:

Paula Franken-Arkesteijn
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dagvaardingPaula Franken-Arkesteijn
2assignatie
Nathalie Lauwerier
1toewijzing
Jos Essers


  

Answers


23 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
toewijzing


Explanation:
gokje

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 17

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
assignatie


Explanation:
wordt gebruikt in België...
ook: toekenning, bestemming, aanwijzing, bepaling
Ik dacht echter dat men in het Engels over 'assigment' sprak i.p.v. assignation?

Nathalie Lauwerier
United States
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 12

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dagvaarding


Explanation:
Bij deze twee internetpagina's met dagvaardingen, er zijn er legio !

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-24 10:43:19 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.xs4all.nl/~marsk/dagvaarding.html
http://www.solidariteit.nl/Documenten/2001/Dagvaarding_5_jan...


    Reference: http://www.stelling.nl/vrijmetselarij/dagvaarding1.html
    Reference: http://www.stelling.nl/vrijmetselarij/dagvaarding1.html
Paula Franken-Arkesteijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
7 hrs