KudoZ home » French to Dutch » Marketing / Market Research

opérationnels

Dutch translation: werknemers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:opérationnels
Dutch translation:werknemers
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

09:20 May 19, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research / Hotelketen
French term or phrase: opérationnels
Le jury, composé d’experts, d’opérationnels et de personnalités externes, s’est réuni pour une mission délicate :

Een stukje tekst van een interne krant van een grote hotelketen. De werknemers worden hier beloond voor de goede daden die zij hebben gedaan tijdens een jaar. Zou ik dit woord met "werkers" kunnen vertalen of "uitvoerenden"? Het klinkt allemaal zo vaag!
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
werknemers
Explanation:
Of 'medewerkers', lijkt me.
'werknemers' als het betaalde werkkrachten zijn, 'medewerkers' als het om vrijwilligers gaat.
Selected response from:

Anthony Michils
Grading comment
DANK JE WEL!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2werknemers
Anthony Michils
3mensen werkzaam binnen het bedrijf
Adela Van Gils


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
opérationnels
werknemers


Explanation:
Of 'medewerkers', lijkt me.
'werknemers' als het betaalde werkkrachten zijn, 'medewerkers' als het om vrijwilligers gaat.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
DANK JE WEL!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joris Bogaert: ja, medewerkers of ook werkkrachten
1 hr

agree  Tea Fledderus: ja, medewerkers
5 hrs

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opérationnels
mensen werkzaam binnen het bedrijf


Explanation:
die in het bedrijf werkzaam zijn.

Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 14