KudoZ home » French to Dutch » Marketing / Market Research

vigipirates (in deze context)

Dutch translation: antiterroritstische


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:vigipirates (in deze context)
Dutch translation:antiterroritstische
Entered by: Carolien de Visser

12:34 Feb 2, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research / klanttevredenheid winkelcentrum
French term or phrase: vigipirates (in deze context)
Il y a des poubelles vigipirates tri-sélectif dans le centre
Dit komt uit een vragenlijst t.b.v. klanttevredenheid in een groot winkelcentrum, verder geen context.
Hoe zouden jullie dit vertalen?
Carolien de Visser
France
antiterroritstische
Explanation:
antiterroritstische, tegen terroristische inzet beschermde
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2antiterroritstische
Mariette van Heteren
4Er zijn terreurbestendige afvalscheidingsbakken in het centrum
Marianne Knijff
5 -1vandalismebestendig
Ingeborg Gonizzi
4doorzichtige vuilnisbakxxxNMR
Summary of reference entries provided
Jan Messchendorp

  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
antiterroritstische


Explanation:
antiterroritstische, tegen terroristische inzet beschermde


    Reference: http://fr.wikipedia.org/wiki/Plan_Vigipirate
Mariette van Heteren
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bram Poldervaart: ja, anti-terrorisme-vuilnisbak
22 hrs

agree  CZ-Taal: Ja, gaat hier om een antiterrorisme-vuilnisbak. Le plan Vigipirate est un dispositif de sécurité français destiné à prévenir les menaces ou à réagir face aux actions terroristes. Créé en 1978 sous la présidence de Valéry Giscard d'Estaing alors que l'Euro
1 day21 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
vandalismebestendig


Explanation:
Ik denk dat dat hier bedoeld wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 38 min (2009-02-02 13:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

In Sneek hebben ze ze ook:
http://www.snekerinternetkrant.nl/archief/2008_archief/archi...

--------------------------------------------------
Note added at 45 min (2009-02-02 13:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

vandalismebestendige vuilnisbakken bedoel ik, niet de vandalisten... ;-)

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxNMR: nee sorry, geen regelrecht verband met vandalen
56 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doorzichtige vuilnisbak


Explanation:
sinds een aantal terroristische aanslagen worden poubelles vigipirate gebruikt, bijv. in de metro, omdat hiet moeilijker is om daarin bommen te verbergen
http://www.voussert.fr/poubelle-exterieure-vigipirate-arkea-...
De goede term weet ik ook niet

--------------------------------------------------
Note added at 9 heures (2009-02-02 22:05:16 GMT)
--------------------------------------------------

vigipirte van het Plan Vigipirate, natuurlijk.

xxxNMR
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Er zijn terreurbestendige afvalscheidingsbakken in het centrum


Explanation:
Ik heb de hele zin voor je vertaald. Ik miste een beetje de 'afvalscheiding' en was bang dat je dat over het hoofd zou zien.
Of deze bakken doorzichtig zijn weet je pas als je een foto hebt gezien.

Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch




Reference comments


2 hrs
Reference

Reference information:
In de link hieronder wordt de afvalinzameling ook in verband gebracht met het antiterrorismesysteem Vigipirate. In jouw tekst wordt "vigipirates" echter als bijvoeglijk naamwoord gebruikt. Wellicht heeft het dan een meer algemene betekenis, afgeleid van het antiterrorismesysteem.


    Reference: http://www.boxplus.be/pdf/selectcityparcbox.pdf
Jan Messchendorp
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch